چابهار میزبان جشنواره فرهنگی گردشگری ساحل نشینان کشور شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره فرهنگی گردشگری ساحل نشینان کشور برای نخستین بار تا پایان سالجاری در چابهار برگزار می شود.

به گزارش فرینا، علیرضا جلالزایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این جشنواره فرهنگی هنرمندان هفت استان ساحلی کشور شرکت خواهند داشت.
جلالزایی پیگیری برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند را از دیگر برنامه های پیش روی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان بر شمرد و افزود: این برنامه مهم نیز در حال رایزنی برای برپایی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با اشاره به دستاوردهای جشنواره گردشگری سلامت عمان گفت: جذب چند سرمایه گذار عمانی برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری استان، فراهم شدن زمینه برای فعالیت مسئولان آژانس های مسافرتی عمان، افزایش پروازها از مسقط به چابهار و از مسقط به زاهدان و نیز لغو روادید عمانی ها به ایران از دستاوردهای مهم حضور در این نمایشگاه بود.
هوای بهاری در پاییز و زمستان و 220 جاذبه طبیعی و تاریخی، شهرستان چابهار را به مرکز گردشگری برای هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده و در واقع این بندر اقیانوسی ایران اسلامی به عنوان بهشت گردشگری منطقه بلوچستان و سواحل مَکُّران شناخته می شود.
چابهار به دلیل همجواری با آب های اقیانوس هند آب و هوای مطلوب دارد و در این بندر از سواحل و چشم ‌اندازهای زیبا، آثار تاریخی و فرهنگی، بازارهای سنتی و مدرن و دهها جاذبه دیگر بهره مند است و مقصدی شایسته و مناسب برای گردشگران بحساب می آید.
چابهار بهشت گمشده ای در ایران است که زیبایی های طبیعی وتاریخی آن کمتر بین ایرانیان شناخته شده و نیازمند حرکتی شایسته و هماهنگ از سوی رسانه ها، مسئولان و عامه مردم است.
زیبایی های سواحل چابهار سبب شده تا این منطقه جزو بی نظیرترین مناطق گردشگری در ایران و جهان محسوب شود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.