ضرورت تسریع در واگذاری و تعیین تکلیف اراضی ملی به بهره برداران منطقه آزاد ماکو

رئیس سازمان امور اراضی کشور بر ضرورت تسریع در واگذاری و تعیین تکلیف اراضی ملی به بهره برداران منطقه آزاد ماکو به منظور ورود مطمئن سرمایه گذاران داخلی و خارجی تأکید کرد.

به گزارش فرینا، علیرضا اورنگی در جلسه رفع تداخلات اراضی ملی و کشاورزی واقع در منطقه ازاد ماکو با بیان این مطلب افزود: از ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه ازاد ماکو درحدود ۳۸ هزار هکتار از اراضی مجهز به سیستم های نوین ابیاری شده است که در این اراضی اجرای طرح کاداستر باید در اولویت قرار گیرد.

اورنگی گفت: پیاده سازی طرح جامع و نظام های بهره برداری اراضی کشاورزی در مناطق آزاد بر عهده جهاد کشاورزی است و آن قسمت از اراضی که عملیات آبیاری و زهکشی از محل اعتبارات شبکه های ابیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور در حال انجام است، باید تثبیت مالکیت شوند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه با بیان اینکه حدود ۳۸ هزار هکتار از مجموع ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار اراضی پایاب رودخانه های ارس و زاب در منطقه آزاد ماکو قرار گرفته اند،اظهار کرد: درباره چگونگی واگذاری، وضعیت بهره برداری و رفع مداخلات باید تصمیم گیری های واحد صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از پیشرفت ۹۹ درصدی اجرای شبکه فرعی آبیاری بارانی پروژه ۲۴۶۵ هکتاری طرح آغ چای دشت چایپاره خبر داد و گفت : تا کنون بیش از ۵۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین ابیاری تجهیز شده است.

کریم زاده افزود: تداخلات اراضی ملی و مستثنیات اراضی واقع در منطقه ازاد ماکو باید هر چه سریعتر جهت احقاق حقوق بهره برداران این مناطق باید خارج از نوبت رفع و تعیین تکلیف شود.

وی در ادامه بر ضرورت تعیین تکلیف اراضی بهره برداران حوزه منطقه آزاد ماکو با اولویت رعایت و حفظ حقوق مربوط به بهره برداران اعم از عرفی، صاحب نسق، دارای پروانه چرا به منظور حفظ اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان تاکید کرد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو