تشکیل زنجیره تولید تا مصرف محصولات کشاورزی در ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برای کاهش قیمت تمام شده، حذف واسطه ها و بهره مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده زنجیره کشاورزی در منطقه آزاد ماکو تشکیل شود که در زمینه مدل کشت و صنعت نیز مذاکراتی با کشورهای عمان، قطر و ترکیه انجام شده است.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در نشست رفع مشکلات اراضی و رودخانه های مرزی با حضور معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به ضرورت پیشرفت کشاورزی منطقه افزود: در این زمینه با منطقه آزاد مرسین ترکیه که یکی از قطبهای گلخانه ای است مذاکرات و توافقاتی برای احداث سردخانه و گلخانه در منطقه آزاد ماکو حاصل شده است.

وی به تصویب هوشمند سازی مزارع، تصویب مرکز لجستیک شهر بازرگان، و همچنین ایجاد مرکز ICT در شهر بازرگان اشاره کرد و اظهاد داشت: در دولت تدبیر و امید از طریق ارائه ارز مبادله ای برای تامین نهاده های ذرت، کنجاله و سویا و همچنین وضع تعرفه صفر درصد از صنعت مرغداری حمایت و این اقدام موجب پایداری تولید شده است.

سلیمانی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه رفع تداخل در پایاب سد کرم آباد، خواستار برگزاری جلسات منظم و هفتگی شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: در خصوص مشکلات اراضی موقوفی در صورتی که تحویل زمین و شروع کشت در این اراضی از سوی سازمان انجام شود این مشکلات مرتفع می شود. 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.