اجرای طرح احداث موکب های دائمی اربعین در مرز شلمچه

مدیر طرح عمرانی منطقه آزاد اروند در شلمچه از اجرای پروژه توسعه زیر ساخت های خدماتی و پشتیبانی مواکب در مرز شلمچه با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال خبر داد و گفت:با اجرای این پروژه مواکب به صورت دائمی در شلمچه مستقر می شوند.

به گزارش فرینا، محسن قنبری با بیان اینکه این پروژه تا پنج ماه آینده به بهره برداری می رسد گفت: هر ساله در ایام اربعین مواکب با احداث سازه سبک در کنار جاده مستقر و بعد از اربعین سازه ها جمع آوری می شوند که با اجرای طرح عمرانی منطقه آزاد اروند در شلمچه امکان استقرار دائمی مواکب در این مرز فراهم می شود.
وی افزود:این پروژه به منظور آماده سازی مسیر ترانزیت انتقال تجهیزات پشتیبانی مواکب اربعین شامل احداث مسیر جدید ، شبکه آب و فاضلاب، برق و زیرسازی زمین برای ساخت و ساز دائم مواکب در ایام اربعین طراحی و در دست اجراست.
قنبری افزود: در مسیر شلمچه حدود 700 چشمه سرویس بهداشتی طراحی شده که با هماهنگی ستاد اربعین و استان های معین چون بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و سازمان منطقه آزاد در این مسیر ساخته می شوند.
وی در ادامه گفت: امسال به دلیل تکمیل نشدن این پروژه ستاد اربعین تصمیم گرفت از مسیر قبلی برای تردد زائران اربعین استفاده کنند.
مدیر پروژه عمرانی منطقه آزاد اروند در شلمچه در بخشی به اراضی و مسیرهای انحرافی دسترسی به جاده شلمچه اشاره کرد و گفت: به دلیل پاکسازی نشدن بخشی از مسیر انحرافی و جاده های فرعی از مین های باقی مانده از جنگ تحمیلی به زائران و موکب داران توصیه می شود از این مسیرهای انحرافی تردد نکنند.
قنبری افزود: مسیرهای در دست احداث پروژه عمرانی شلمچه مین زدایی نشده و خطر انفجار مین در این جاده ها وجود دارد و تاکنون تعدادی میهن هنگام اجرای پروژه کشف و خنثی شده است.
وی با اشاره به احداث جاده معروف به آنتنی در بخشی از مسیر شلمچه گفت: جاده مذکور به دلیل نداشتن سامانه روشنایی ایمن نبوده و احتمال انحراف خودرو به اراضی اطراف وجود دارد لذا جاده مذکور مسدود شده است.
قنبری به آسفالت سه هزار متر مربع مسیر تردد زائران اربعین حسینی در عراق اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود 12 هزار متر مربع و امسال نیز سه هزار متر مربع آسفالت در بخش عراقی مرز شلمچه اجرا شد.
وی ادامه داد: علاوه بر این حدود هفت هزار متر اراضی و دوربرگردان های مسیر تردد زائران شلمچه و 6 هزار متر جلوی پارکنیگ 50 هکتاری آسفالت شد.
مرز شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر و 25 کیلومتری شهر بصره عراق قرار دارد.
شلمچه و چذابه 2 گذرگاه اربعین حسینی در استان خوزستان هستند.
اربعین پارسال 650 هزار زائر ایرانی و بیش از 100 هزار زائر از کشورهای مختلف جهان از مرز شلمچه راهی کربلای معلی شدند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.