جوامع محلی ذینفعان اصلی صنعت گردشگری در مناطق آزاد

به گفته مدیر گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جوامع محلی و بومیان یکی از ذینفعان اصلی صنعت گردشگری در مناطق آزاد محسوب می شوند.

به گزارش فرینا، سید جواد رضوی در نشست هم اندیشی مدیران گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد کشور در تهران به بررسی رویکردها و برنامه های این مدیریت پرداخت و گفت: تعریف برنامه و فعالیت های عمرانی و گردشگری در بودجه سالیانه، راه اندازی ستاد خدمات سفر در سطح ملی، تدوین تقویم زمانی به صورت یک رویداد مدیریتی در مناطق آزاد، مطالعه آموزشی و پیاده سازی مسئولیت های اجتماعی به منظور آموزش مهارت های زندگی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی و تدوین شاخص های ارزیابی عملکرد در حوزه گردشگری از جمله برنامه های حوزه گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در نیمه دوم سالجاری است.
رضوی توجه به محتوای برگزاری دوره های آموزشی برای فعالان گردشگری در مناطق آزاد را مهم دانست و افزود: محتوای دوره های آموزشی برای فعالان گردشگری مناطق آزاد باید به گونه ای باشد که منجر به ارتقاء سطح ارائه خدمات، ایجاد رضایتمندی برای گردشگران و در نهایت در چهارچوب استانداردهایی باشد که برای آنها تعریف شده است.
وی به بررسی روند اجرای برنامه ها و هدفگذاری های گردشگری مناطق آزاد کشور در سال های قبل نیز اشاره کرد و گفت: وظایف حاکمیتی مناطق آزاد در بعد نظارتی نیاز به برنامه ریزی درست و نظام مند دارد.
مدیر گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به راه اندازی ستاد خدمات سفر و مشارکت جوامع محلی در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و افزود: انتظار می رود راه اندازی ستاد خدمات سفر در سازمان های مناطق آزاد کشور؛ اهمیت و اولویت صنعت گردشگری را در این سازمان ها و ذینفعان که همان جوامع محلی هستند ارتقاء دهد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.