هدف برنامه ریزی آموزشی برای جذب نیرویهای بومی در فرصت های شغلی

نشست مشترک مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان با هدف برنامه ریزی آموزشی برای جذب نیرویهای بومی در فرصت های شغلی منطقه برگزار شد.

به گزارش فرینا، اسما کریمی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در نشست با الیاسی مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی انرژی بر پارسیان درباره آموزش های مورد نیاز پارسیان گفتگو کردند.
الیاسی با اشاره به فرموده مقام معظم‌ رهبری مبنی بر اینکه «آموزشهای فنی و حرفه ای باید توسعه یابد» گفت: امروزه یکی از معضلات عمده جامعه ما روند فزاینده فارغ التحصیلان فاقد مهارت است. وی گفت: یکی از اصلی ترین اولویتهای ما برای برون رفت از وضعیت بیکاری، توسعه آموزشهای فنی و ‌حرفه ای، رونق کارآفرینی و اشتغال زایی است،.
الیاسی افزود: آموزشهای فنی و حرفه ای نقش ویژه ای در توانمند سازی متقاضیان کار دارد و نیازمند هستیم مرکز آموزش فنی و حرفه ای ، مردم را برای تغییر شغل از مشاغل سنتی به مشاغل صنعتی با توجه به پتانسیل منطقه آماده نماید و با توجه به اینکه شهرستان پارسیان در مسیر توسعه قرار دارد، نیاز است مسؤولین نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند .
کریمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان، لزوم اقدام براساس نیازهای منطقه ای و بر اساس نیاز سنجی بازار کار؛ همچنین رسالت و مأموریتهای آموزش فنی و حرفه ای، روند و فرآیند برنامه ریزی اجرای دوره های آموزش مهارت، استانداردهای آموزشی را تشریح کرد .وی با تاکید بر ضروری دانستن توسعه و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای گفت: اصول و مبانی توسعه متوازن و عدالت اجتماعی ایجاب می کند که ما به توانمند سازی جوامع محلی بخصوص درمناطق محروم توجه ویژه ای داشته باشیم تا توازن نسبی در بازه زمانی مورد نظر برنامه های توسعه ای حاصل شود.
کریمی در ادامه افزود: در شهرستان پارسیان، نیاز است حرفه ها و رشته هایی در برنامه آموزشی مرکز تجهیز و برگزار شود که براساس مزیت های بومی ـ منطقه ای بوده و بتواند در بهبود زندگی مردم مؤثر و باعث اشتغال آنها در فرصت های شغلی منطقه گردد و به افزایش کیفیت زندگی یا افزایش سطح درآمد خانوارها کمک کند و یا به کاهش در هزینه ی معیشت آنان منجر شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: در این راستا و با توجه به تفاهم نامه فی مابین ،مقرر گردید به منظور حفظ موازنه عرضه و تقاضای نیروی انسانی مورد نیاز و رفع محدودیت ها در زمینه جذب نیروهای فعال بومی مطالعات مربوط به نیازسنجی منطقه ویژه پارسیان اخذ و نشستی چند جانبه با مدیرعامل محترم منطقه ویژه و سایر مسؤولین ذیربط شهرستان برگزار شود. با تعیین اولویتها و نیازهای آموزش مهارتی شهرستان ، کارگاههای آموزشی تجهیز و برای بهره مندی مردم شریف این شهرستان از مزایای اشتغال زایی برنامه ریزی بعمل آید.
در این نشست معاونین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ،رئیس مرکز شماره یک آموزش فنی و حرفه ای بندرعباس نیز حضور داشتند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو