ارائه بیش از 40 نوع خدمت در اپلیکیشن شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

مراسم رونمایی از طرح های هوشمندسازی شهر فرودگاهی امام(ره) با هدف خدمت رسانی سریع و بهتر به مردم عصر امروز 28 مهرماه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و جمعی از معاونان و مدیران شهر فرودگاهی در ساختمان مرکزی این مجموعه برگزار شد.

به گزارش فرينا؛ مراسم رونمایی از طرح های هوشمندسازی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با هدف خدمت رسانی سریع و بهتر به مردم با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و جمعی از معاونان و مدیران شهر فرودگاهی در ساختمان مرکزی این مجموعه برگزار شد.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست با ابراز علاقه مندی به اتمام پروژه و عملیاتی شدن اپلیکیشن شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: راه اندازی این پروژه را که دروازه ای برای ایران هوشمند است، خدمت همه مردم ایران تبریک می گویم که باعث امیدواری ما به رشد فناوری در آینده کشور می شود.

عباس آخوندی افزود: بسیار خوشحالم که در آخرین روز کاری خود شاهد تداوم مدیریت در نسل جوان ایران هستم که می توانند آینده کشور را در دست بگیرند و بسازند.

در ادامه مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز ضمن عرض خیر مقدم به وزیر راه و شهرسازی و تشکر از اصحاب رسانه برای حضور در این مراسم گفت: پروژه اپلیکیشن شهر فرودگاهی امام(ره) با هزینه بالا و چند میلیاردی ساخته نشده که با حضور مقامات عالی رتبه آن را افتتاح کنیم، از این رو حضور دکتر آخوندی در این مراسم برای بنده و همکارانم بسیار ارزشمند و موجب افتخار است.

شهرام آدم نژاد با اشاره به ارائه بیش از 40 نوع خدمت مستقیم به مردم در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) افزود: یکی از دغدغه های ما در شهر فرودگاهی امام(ره) از زمان شروع به کار، شناسایی، اندازه گیری، ارزیابی و نگهداری خدمات در سطح کیفی مناسب بود که زیربنا و روش درستی برای تعریف سرویس ها و داده کاوی وجود نداشت.

آدم نژاد با بیان اینکه کیفیت به معنای کسب رضایت مشتری همراه با تخصص، تعهد و خلاقیت است، گفت: نتیجه این کار برآورده کردن نیازهای تلویحی و تصریحی مشتریان است که نیاز به چند اقدام زیربنایی دارد.

وی افزود: در اسناد بالادستی بسیار گفته شده که دولت نباید عامل توسعه باشد، بلکه باید محرکی برای آن قرار گیرد و پروژه اپلیکیشن شهر فرودگاهی امام(ره) جزء معدود خدماتی بود که دولت به عنوان محرک توسعه وارد میدان شد.

رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: اولین مشکل برای سنجش سطح خدمات و میزان رضایتمندی مردم، ثبت فرآیند سرویس دهی به مسافران بود که خوشبختانه در این اپلیکیشن همه خدمات تجمیع و یکپارچه شدند تا در اختیار عموم مردم قرار بگیرند.

آدم نژاد با اشاره به ویژگی مهم اپلیکیشن شهر فرودگاهی امام(ره) گفت: تبدیل شنیدار به گفتار برای اولین بار در یک نرم افزار ایرانی انجام می شود و این اپلیکیشن قابلیت تبدیل لهجه و گویش های مختلف زبان فارسی به متن را دارد که می تواند بیش از 90 درصد سوالات کاربران را به صورت هوشمند پیش بینی کند. 

وی افزود: علاوه بر اپلیکیشن شهر فرودگاهی، امروز سامانه مدیریت ناوگان ایرساید برای اولین بار در صنعت هوانوردی در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) اجرایی می شود که بر جزئیات ترافیکی و ایمنی همه خودروهای موجود در ایرساید نظارت می کند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به مسئولیت اجتماعی این مجموعه گفت: در زمینه CRS سعی کرده ایم شعارگونه عمل نکنیم و در زمینه محیط زیست نیز کارهایی را شروع کرده ایم و امیدواریم تا 2 سال آینده 2 میلیون اصله درخت را در شهر فرودگاهی با روش های نیاز به آبیاری کم و منطبق با محیط بکاریم. 


آدم نژاد گفت: در رابطه با موضوع بازیافت و انرژی های سبز سعی کرده ایم سهم بیشتری برای آیندگان قائل باشیم و به زودی قراردادی برای نیروگاه خورشیدی در شهر فرودگاهی نیز منعقد خواهد شد.

در ادامه این نشست مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در خصوص ویژگی های اپلیکیشن شهر فرودگاهی توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: این اپلیکیشن بر اساس نیازسنجی مخاطبان در فاز اول برای پلتفرم اندروید راه اندازی شده و تا پایان ماه برای سیستم عامل iOS نیز بهره برداری می شود.

امین زاده افزود: در این پروژه سه اتفاق مهم روی داده است، نخست آنکه نقش دولت از یک خریدار فناوری به شتابدهنده و محرک توسعه بازتعریف شد و در این راستا از استارت آپ ها و شرکت های نوپای دانش بنیان حمایت صورت گرفت.

وی گفت: نکته دوم که می توان به آن اشاره کرد، استفاده از هوش مصنوعی و فناوری پردازش زبان طبیعی است که بر مبنای داده ها و تعاملات میان مسافران و فرودگاه، اپلیکیشن به مرور زمان خودش را بهینه خواهد کرد و پاسخ های بهتری را به مخاطبان ارائه می دهد.

مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: تضمین بقا و توسعه این اپلیکیشن، منوط به نظر شهروندان و مخاطبان است که مسیر توسعه نرم افزار را تعریف خواهند کرد و مشخص می سازند کدام خدمات باید ایجاد شوند یا ارتقاء یابند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو