سفیر ترکیه درایران: از توسعه همکاری با منطقه آزاد ماکو استقبال می کنیم

سفیر کشور ترکیه در ایران گفت: موقعیت استراتژیک منطقه آزاد ماکو در همسایگی ترکیه و مشترکات بسیار بین دو ملت ایران و ترکیه، فرصتی برای توسعه همکاری های تجاری و گردشگری دوکشور است و از آن استقبال می کنیم.

به گزارش فرینا،  “رضا هاکان تکین ”  در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در محل سفارت ترکیه در تهران افزود: خوشبختانه در حال حاضر روابط سیاسی بسیار خوبی بین دو کشور ایران و ترکیه وجود دارد و این امر می باید باعث توسعه تجاری، اقتصادی و گردشگری دو کشور شود.
وی حمل ونقل و کارگوی فرودگاه بین المللی ماکو را جایگزین خوبی برای ترانزیت زمینی و کامیون عنوان کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت های فرودگاه و پایانه های صادراتی در منطقه آزاد ماکو تجارت با ایران تسهیل می شود.

هاکان تکین اظهارداشت : در مورد احداث راه آهن با ماکو موافق هستیم ، در حال حاضر فقط یک خط راه آهن از مرز رازی به دریاچه وان داریم که با گسترش آن از منطقه آزاد ماکو مراودات تجاری و بازرگانی دو کشور توسعه می یابد.
وی با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر خارجه ایران به ترکیه افزود: مذاکراتی در خصوص ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و ترکیه در بورالان صورت گرفت که سه کشور ایران ترکیه و آذربایجان را در بر می گیرد.
سفیر ترکیه تصریح کرد: افزایش تعداد سرمایه گذاران ترک در ایران از جمله برنامه های ترکیه است و در صورت معرفی مزایا، پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه آزاد ماکو ، این اتفاق در این منطقه روی خواهد داد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ایران برای ما یک کشور مهم و به عنوان یک برادر تلقی می شود و سال های سال است که شاهد روابط موثر و خوب بین دو کشور بوده ایم.
سفیر ترکیه افزود: ایران و ترکیه اکنون در عالی ترین سطح بین یکدیگر از روابط سیاسی برخوردارند و منطقه آزاد ماکو می تواند محور توسعه روابط بیشتر در زمینه های اقتصادی وفرهنگی شود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.