تبدیل منطقه آزاد ماکو به مرکز لجستیک شمالغرب با احداث شهر فرودگاهی

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اعلام اینکه یک ماه پیش مجوز مرز هوایی بین المللی برای فرودگاه ماکو صادر شده است گفت: منطقه آزاد ماکو با احداث شهر فرودگاهی در حال تبدیل شدن به مرکز لجستیک شمالغرب است.

به گزارش فرینا؛ غلامرضا سلیمانی با حضور در سفارت ترکیه در تهران در دیدار با سفیر ترکیه با اشاره به اینکه فرودگاه ماکو یک شهرفرودگاهی ۵۰۰ هکتاری است افزود: در این فرودگاه سوخت به قیمت ایران به هواپیما عرضه می شود و می توانید هم در توسعه گردشگری ترکیبی و هم در سوختگیری پروازهای شرق به غرب مورد استفاده قرار گیرد.
سلیمانی با اشاره به ایجاد مرکز تعمیر موتور هواپیما در فرودگاه ماکو گفت: این مرکز می تواند با استفاده از تکنولوژی و تجربیات کشور ترکیه ایجاد شود.
وی افزود: در منطقه آزاد ماکو با کمک پلیس امنیت تسهیل تردد انجام شده و از ماه آینده اتباع خارجی می توانند بدون اخذ ویزا ودرج مهر در پاسپورت به منطقه آزاد ماکو مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: به منظور اتصال ماکو به شریانات بین المللی، یک قرارداد با ارس و راه آهن منعقد شده که خط راه آهن از ترکیه به چشمه ثریا و سپس به ماکو متصل و سپس از ارس به راه آهن سراسری ایران متصل شود، در این خصوص نیز مذاکرات از طریق راه آهن ایران و راه آهن ترکیه در حال انجام است.
سلیمانی لزوم تعمیق همکاری های دو طرف در حوزه های مختلف از جمله نساجی، صنایع غذایی، کشاورزی، لجستیک و حمل و نقل را پیشنهاد داد و افزود: در دیدارهای اخیر با مقامات ترکیه در مرسین احداث شهرک مشترک مورد مذاکره و توافق قرار گرفت.
وی انرژی ارزان، معافیت های مالیاتی، امکان تامین مواد اولیه پتروشیمی، دسترسی آسان به بزرگراه ها و نیروی کار ارزان را از جمله مزیت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو دانست و گفت: رویکرد ما توسعه کسب و کارهای خانگی روستایی و گردشگری است و چنانچه دست بافته ها، صنایع دستی و فرش، تولیدات دامی و محصولات زراعی در حوزه کسب و کارهای کوچک خانگی می تواند در اشتغال پایدار برای منطقه پراهمیت باشد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.