معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ماکو:

کلینیک صنایع در منطقه آزاد ماکو راه‌اندازی می‌شود/ فعالیت بازارچه مرزی در ماکو بدون انتقال ارز

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: کلینیک صنایع با همکاری استان قزوین در منطقه آزاد ماکو راه‌اندازی شده و برخی واحدهای تولیدی قزوین، مواد اولیه خود را که در منطقه آزاد ماکو تولید می‌شود، تامین کنند.

به گزارش فرینا به نقل از فارس ابراهیم جلیلی، با اشاره به دیدار خویش با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی استان قزوین اظهار کرد: در راستای تعامل با فعالان اقتصادی سرزمین اصلی، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده و تصمیم بر این است که فرصت‌ها و مزیت‌های موجود منطقه آزاد ماکو به فعالان اقتصادی معرفی شود.

وی تصریح کرد: هدف از این کار، جذب سرمایه‌گذاری، توسعه روابط اقتصادی منطقه آزاد با داخل کشور و استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو برای توانمندسازی واحدهای تولیدی داخل کشور است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پس در این راستا با رئیس اتاق بازرگانی قزوین جلسه‌ای برگزار و مزیت‌های منطقه آزاد ماکو در تجارت و تولید معرفی شد و بنابراین در آینده نزدیک یک تفاهم‌نامه همکاری در این راستا امضا می‌شود و همچنین، یک تور از هیئت تجاری استان قزوین به ماکو سفر کرده و زمینه‌های سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی منطقه را بررسی می‌کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن مقرر شد کلینیک صنایع با همکاری استان قزوین در منطقه آزاد ماکو راه‌اندازی شود و برخی واحدهای تولیدی قزوین، مواد اولیه خود را که در منطقه آزاد ماکو تولید می‌شود، تامین کنند.

جلیلی اظهار کرد: بنابراین یک خط اقتصادی و تجاری بین منطقه آزاد ماکو و استان قزوین که یکی از مهمترین استان‌های صنعتی ایران است، برقرار شد.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی بازارچه مرزی در منطقه آزاد ماکو گفت: در شرایط کنونی که واردات با برخی مشکلات مواجه است، قرار شد بازارچه مرزی در منطقه آزاد ماکو جهت تهاتر کالا که بدون انتقال ارز است، فعالیت کند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: در این صورت نیازهای واحدهای تولیدی داخل کشور و نیازهای اساسی را برطرف کرده و در عین حال صادرات محصولات واحدهای تولیدی از بازارچه‌های مرزی انجام می‌یابد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.