129 فرصت شغلی در قشم ایجاد می شود

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پنج طرح اشتغال روستایی در حوزه های تولید و خدمات با 106 میلیارد ریال اعتبار در جلسه کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی به تصویب رسید که باعث ایجاد 129 فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در قشم می شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سلیمان رنجبری افزود: در روستای پِی پُشت برای اجرای طرح تولید و تجهیز شناور 700 تنی تسهیلاتی به مبلغ 25 میلیارد ریال درخواست شد که منجر به اشتغالزایی برای 9 نفر می شود.
وی ادامه داد: همچنین طرح ساخت سازه های آلومینیومی با درخواست تسهیلاتی به مبلغ 30 میلیارد ریال 16 فرصت شغلی در قشم ایجاد می کند.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تسهیلات 9 میلیارد ریالی برای راه اندازی تولیدی پوشاک طرح دیگری بود که با اجرایی شدن آن 28 نفر مشغول به کار می شوند.
به گفته وی، طرح تجهیز سالن ورزشی ویژه بانوان نیز با تسهیلات 12 میلیارد ریالی به تصویب کارگروهرسید تا امکان اشتغالزایی برای 10 بانو فراهم شود.
رنجبری اظهار داشت: احداث تالار با ظرفیت پذیرایی از یک هزار مهمان در روستای توریان با تسهیلات 30 میلیارد ریال، طرح دیگری است که با اجرای آن، برای 16 نفر به صورت مستقیم و برای 50 تَن به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز در این کارگروه 9 طرح با اعتباری برابر با 165 میلیارد ریال تسهیلات به تصویب رسید که با اجرای آن برای 204 نفر شغل ایجاد می شود.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: اعتبار این طرح ها از محل تسهیلات معاونت روستایی ریاست جمهوری تامین می شود.
کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی از تاریخ چهارم مهر ماه سال جاری و بر اساس تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و با هدف توسعه پایدار روستایی و اشتغالزایی در منطقه و تسهیل در دریافت وام های بانکی برای روستاییان آغاز به کار کرد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو