آمادگی پنج شرکت داخلی برای حضور در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، سرمایه گذاران داخلی علاقه زیادی برای فعالیت در این منطقه دارند که تاکنون درخواست پنج شرکت برای دریافت مجوز به وزارت نفت ارسال شده است.


به گزارش فرینا، حسن شاهرخی در بازدید از بخش های مختلف منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان افزود: شرکت های یاد شده در حال طی کردن مراحل دریافت مجوز از وزارت نفت هستند و هم اکنون یک مجوز سرمایه گذاری پتروشیمی نهایی شده و دومین مجوز نیز طی یک ماه آینده صادر می شود.
شاهرخی گفت: تحریم ها تاثیری درجذب سرمایه گذاران داخلی در منطقه ویژه پارسیان نداشته است و برای این که چرخ توسعه کشور بی حرکت نماند از ظرفیت این سرمایه گذاران استفاده می کنیم.
وی افزود: اگر فرآیند سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان تسهیل شود، شاهد تحقق خواسته های مقام معظم رهبری در جلوگیری از خام فروشی مواد نفتی خواهیم بود.
مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان گفت: وزارت نفت توجه ویژه ای به منطقه ویژه پارسیان دارد و طی ماه های اخیر شرکت ملی پتروشیمی ایران نیز همکاری خوبی در اعطای مجوزهای سرمایه گذاری در این منطقه داشته است.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر 10هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران «ایمیدرو» اداره می شود.
کمک به صادرات غیرنفتی محصولات صنعتی تولید شده، تامین نیازهای داخلی در زمینه صنایع اصلی مادر، استفاده از منابع گازی موجود در پارس جنوبی و شمالی، اشتغال زایی و رفع محرومیت از منطقه و کاهش هزینه های تولید به منظور تسهیل ورود کشور به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف مرتبط بر ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی است.
این منطقه در سال 89 مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در سال 90 ابلاغ شد و طبق برنامه و طرح جامعی که مورد تدوین قرارگرفته، سال یکهزار و 414 در زمینه استقرار صنایع مورد بهره برداری قرار می گیرد.
شهرستان پارسیان در فاصله 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو