بازدید مشاور رئیس جمهور از چهار پروژه نفت و انرژی قشم

مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه از از «روند فعالیت چهار پروژه نفت و انرژی جزیره قشم» بازدید کردند.

به گزارش فرینا، شرکت انرژی گستر قشم با سرمایه گذاری دو شرکت مپنا(60 درصد) و غدیر(40 درصد) در زمینی به مساحت 100هکتار در شهرک صنعتی کاوه جزیره قشم واقع شده و قرار است در این نیروگاه سیکل ترکیبی با 3 هزار و 550 میلیارد ریال و 386 میلیون یورو سرمایه گذاری، 500 مگاوات برق و 100 هزار متر مکعب آب در روز تولید شود.
هم اینک توربین های این نیروگاه نصب شده و گاز مورد نیاز آن هم تا پایان امسال وصل خواهد شد تعداد نیروهایی که در زمان ساخت این پروژه مشغول به کار هستند 350 نفر است که در زمان بهره برداری تعداد نیروهای مورد نیاز آن به 150 نفر می رسد.

* نیروگاه سیکل ترکیبی آب و برق قشم مولد
نیروگاه سیکل ترکیبی آب و برق قشم مولد با ظرفیت تولید 500 مگاوات برق و 100 هزار متر مکعب آب در روز  و  15 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هلدینگ پاسارگاد فعالیت خود را از سال 1392 در این منطقه آغاز کرد.
این پروژه در زمینی به مساحت 70 هکتار در شهرک صنعتی کاوه منطقه آزاد قشم در سال گذشته موفق شد 70 مگاوات برق به مدار سراسری منتقل کند.
430 مگاوات برق دیگر این پروژه باضافه 100 هزار متر مکعب آب در روز از نیروگاه سیکل ترکیبی قشم مولد هم قرار است تا سال آینده به بهره برداری برسد.
در زمان ساخت این پروژه به طور میانگین روزانه 150 نیرو مشغول به کار هستند و قرار است در زمان بهره برداری از این پروزره 70 نیروی فنی در این نیروگاه فعالیت کنند.

* اسکله نفتی حرا
در ادامه این بازدیدها مرتضی بانک و هیات همراه، از مراحل ساخت اسکله نفتی حرا با ظرفیت 16 میلیون تُن محصولات نفتی صادراتی بود.
عملیات اجرایی این پروژه از سال 1394 شروع شده و تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرار است سال آینده به بهره برداری برسد.
اسکله نفتی حرا با دو هزار و 400 میلیارد ریال سرمایه گذرای مشترک بین شرکت سرمایه گذاری هلدینگ پاسارگاد با 75 درصد و سازمان منطقه آزاد قشم هم با 25 درصد در منطقه شهرک پالایشگاهی کاوه جزیره قشم واقع شده است.

* بهین پالایش قشم 
آخرین پروژه نفت و انرژی که مورد بازدید مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشورمان قرار گرفت، پالایشگاه 75 هزار بشکه ای نفت خام فوق سنگین بهین پالایش قشم است.
این پالایشگاه با پنج هزار و 550 میلیارد ریال سرمایه گذرای هلدینگ پاسارگاد با هدف تولید قیر فعالیت خود را از سال 1395 در قشم آغاز کرد و با بیش از 40 درصد پیشرفت قرار است اواخر سال آینده به بهره برداری برسد.
این پروژه در زمینی به مساحت 50 هکتار در شهرک صنعتی کاوه جزیره قشم قرار دارد و در زمان ساخت آن بیش از 800 نیرو مشغول فعالیت هستند که تعداد آنان در زمان بهره برداری به 350 نفر می رسد.
شایان ذکر است، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور جهت بازدید از پروژه های حوزه نفت و انرژی و شیلات منطقه آزاد قشم، صبح سه شنبه یکم آبان ماه با استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار، امام جمعه شهرستان قشم و جمعی از معاونین، مدیران سازمان و شهرستان از طریق اسکله شهید ذاکری قشم وارد این منطقه آزاد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو