موقعیت جدید شلمچه برای اربعین سال آینده بهره برداری می شود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در اجرای طرح استقرار موقعیت جدید خدمات رسانی اربعین در شلمچه، این محل سال آینده بهره برداری می شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی بانک در گفتگو با خبرنگاران در شلمچه، پایان کار طرح جامع اربعین شلمچه در سال آینده را پیش بینی کرد و افزود: با بهره برداری از طرح جامع اربعین شلمچه که با همت سازمان منطقه آزاد در مرز شلمچه در حال اجراست، تمهیدات برای تردد روان تر زائران فراهم می شود و زائران حسینی سال آینده از امکانات بهتری همچون آسفالت و جاده سازی مناسب تری در محدوده ای ۹۰ متری برخوردار خواهد بود.

وی بر مناسب بودن تمهیدات مناسب در مرز شلمچه برای اربعین امسال نیز تاکید کرد و گفت: امسال جمعیتی معادل سال گذشته از مرز شلمچه تردد کرده اند و بخشی از جمعیت مرز مهران نیز به سمت مرز بین المللی شلمچه سوق داده شده اند که تمهیدات و زیرساخت های مطلوبی برای این جمعیت از سوی سازمان منطقه آزاد اروند دیده شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، فراهم سازی این امکانات را در تسهیل روند گذر زائران تاثیر گذار دانست و افزود: امسال تمهیدات فراهم شده همچون جدا سازی محل تردد خودروهای سنگین، سواری و مسیر پیاده رویی زائران در تسهیل تردد تاثیر گذار بوده به نحوی که سرعت گذر زائران از مرز شلمچه کمتر از ۲ دقیقه برآورد شده است.

مرتضی بانک همچنین خدمات رسانی و فراهم سازی تمهیدات و زیرساخت ها در شلمچه عراق توسط منطقه آزاد اروند را یادآور شد و گفت: با امکانات تدارک دیده شده در مرز شلمچه، ظرفیت پذیرش زائرین اربعین بسیاری فراهم شده است و شاهد حضور حداکثری زوار در این گذرگاه هستیم و امیدوارم در آینده بتوان تسهیلات بیشتری را برای عاشقان حسینی ایجاد کرد.

وی اختلاف قیمت ارز در دو کشور ایران و عراق و همچنین سفر بدون تهیه ویزا را از عمده مشکلات زائران در مرز شلمچه دانست و از فراهم سازی زمینه صدور ویزا و توزیع ارز دولتی میان زائران به عنوان راهکاری برای رفع این مشکلات یاد کرد.

مشاور رییس جمهور در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران از دوگانگی مدیریتی در مرز شلمچه اعلام بی اطلاعی کرد و وعده پیگیری موضوع را داد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پس از بازدید از فرودگاه آبادان، مرکز اداری، فرهنگی و همایش های منطقه آزاد اروند را نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مراحل ساخت آن قرار گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.