استقبال از فرصت ها و طرح های سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۸

فرصت ها و طرح های سرمایه گذاری این منطقه با استقبال شرکت کنندگان و بازدید کنندگان حاضر در دهمین نمایشگاه معرفی فرصت ‌های سرمایه گذاری و پنجمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی کشور(Kish Invex ۲۰۱۸) مواجه شد.

به گزارش فرینا، بنا بر این گزارش در روز افتتاحیه نمایشگاه، دکتر بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در جریان بازدید از غرفه سازمان، ارائه مجموعه ای از محصولات صادراتی واحد های تولیدی این منطقه و حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در غرفه سازمان منطقه آزاد انزلی را اقدامی مطلوب و موثر قلمداد کرد.

حضور رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نمایشگاه و برگزاری نشست تخصصی با روسای اتاق های بازرگانی، مدیران شرکت های سرمایه گذاری ایرانی مقیم خارج از کشور و نمایندگان شرکت های بین المللی حاضر و بازدیدکننده از نمایشگاه، بهمراه مدیران و معاونین سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های فعال در بازار سرمایه و شرکت های مشاور در حوزه سرمایه گذاری و مطالعات امکان سنجی؛ از وجوه متمایز مشارکت این سازمان در نمایشگاه فوق بود.

در این میان و نکته جالب توجه غرفه سازمان منطقه آزاد انزلی، حضور شرکت مدیریت صادرات سیرنگ تجارت منطقه و ارایه توانمندیهای فعالین اقتصادی، بازرگانی و تولیدی در فضای۱۲۰متری غرفه این سازمان در نمایشگاه مزبور جهت رایزنی مستقیم با شرکت های حاضر به منظور بازاریابی محصولات خود به ویژه در بازارهای کشورهای منطقه و حاشیه جنوبی خلیج فارس بود که بر تنوع و غنای غرفه این منطقه در جهت عملیاتی کردن اهداف حضور این سازمان در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۸، افزوده بود.

براساس این گزارش کریدور جدید میان چین و ایران(اروم چی، اکتائو، انزلی)، کریدوری که مسیر و هزینه ترانزیت کالا میان دو کشور را کاهش می دهد، در میان پروژه های ارائه شده از سوی این سازمان با استقبال قابل توجهی همراه بود. در عین حال استفاده از ظرفیت مجتمع بندری کاسپین به منظور صادرات محصولات تولیدی و یا واردات مواد اولیه، از دیگر ظرفیت هایی بود که در این نمایشگاه مورد توجه فعالین اقتصادی قرار گرفت.

لازم به ذکر است ظرفیت های قابل بهره برداری از سوی فعالین اقتصادی در تالار بورس کالای منطقه، مذاکره در خصوص تأمین مالی پروژه های سرمایه گذاری بخش خصوصی از سوی موسسات بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری حاضر در این نمایشگاه بهمراه مذاکره در خصوص حضور یک واحد دانشگاهی روس در منطقه؛ از دیگر برنامه های کاری غرفه منطقه آزاد انزلی بود.

گفتنی است حضور در پنل ها و کارگاه های تخصصی در حوزه های بازار سرمایه، تأمین مالی فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های بانکی- بیمه ای خارجی از بخش های جنبی فعالیت مدیران و کارشناسان این سازمان در نمایشگاه مزبور بود.

طراحی و اجرای غرفه ای منحصر به فرد که علاوه بر ارائه تصاویری از زیرساخت ها و توانمندیهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی، جاذبه های گردشگری منطقه و استان را در خود جای داده بود، عرضه نمونه محصولات واحدهای تولیدی صادراتی و عقد قرارداد مابین بخش خصوصی و معرفی فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه از ویژگی های غرفه منطقه آزاد انزلی بود.

لازم به ذکر است حضور مدیران صنعتی و سرمایه گذاری معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و حوزه ارتباط با رسانه های سازمان در غرفه این منطقه در کنار فعالان اقتصادی منطقه منجر به برگزاری بیش از۵۰ نشست با سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی و مدیران بخش دولتی گردید، موضوعی که بیانگر عزم جدی سازمان جهت بهره گیری از فرصت حضور فعالین اقتصادی- سرمایه گذاری داخلی و خارجی نمایشگاه کیش بود.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو