فاز اول جشنواره غذاهای سنتی روستاهای منطقه آزاد ماکو آغاز شد

مدیر اجتماعی، ورزش و سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: فاز اول جشنواره غذاهای سنتی روستاهای این منطقه به مناسبت هفته جهانی غذا آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش فرینا، حسین ولی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره در 150 روستای منطقه آزاد ماکو که دارای دهیاری هستند، برگزار می شود.
ولی زاده گفت: هدف از برگزاری این جشنواره احیای غذای سنتی و انتقال آن به نسل جدید و برند سازی غذای محلی برای جذب گردشگر است.
وی ادامه داد: این جشنواره با همکاری دهیاری های سطح منطقه اجرا می شود و فاز دوم این جشنواره در نمایشگاه بین المللی منطقه به اجرا درخواهد آمد.
مدیر اجتماعی، ورزش و سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ساج قاورماسی، انواع آش، کوفته و دلمه از جمله غذاهایی است که توسط بانوان روستاهای منطقه آزاد ماکو در این جشنواره ارائه شده است.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو