افزایش درآمد شهر فرودگاهی امام(ره) با ارتقاء خدمات نوین به خطوط هوایی

مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: لیست خدمات حوزه IT برای شرکت های هواپیمایی و نرخ نامه پیشنهادی آنها آماده شده و با اخذ مجوزهای قانونی و اجرایی شدن، منابع درآمدی جدیدی برای شهر فرودگاهی خلق می شود.

به گزارش فرینا، امید امین زاده با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات سال گذشته بیش از 4 میلیون دلار برای فرودگاه درآمد داشته، افزود: رویکرد جدید دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شهر فرودگاهی امام(ره) مبتنی بر کاهش هزینه ها و افزایش درآمدزایی است و با تغییر برخی مدل های کاری می توان این رقم را تا دوبرابر افزایش داد.

امین زاده گفت: مطابق قطعنامه شماره ۷۵۳ یاتا  شرکت های هواپیمایی باید بار را در چهار مرحله ردیابی کرده و اطلاعات ردیابی باید با فرودگاه بعدی به اشتراک گذاشته شود. لذا فرودگاه می تواند با پیاده سازی این سیستم، هزینه ای را به عنوان خدمات از شرکت های هواپیمایی دریافت کند. طرح اجرایی این پروژه هم اکنون در انتظار تصویب هیئت مدیره شرکت برای اجراست.

وی افزود: ما می توانیم با ارتقاء سطح خدمات IT به خطوط هوایی و تنظیم و ارائه موافقتنامه سطح خدمات (SLA) درآمدهای جدیدی را برای شهر فرودگاهی ایجاد کنیم که هم اکنون لیست خدمات و نرخ نامه پیشنهادی آنها آماده شده و امیدواریم طی یکماه آینده مجوزهای قانونی اخذ و عملیاتی گردند.

مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: اگر شرکت شهر فرودگاهی بتواند بخشی از درآمدهای تخصصی این حوزه را به سرمایه گذاری مجدد در زیرساخت های فناوری اطلاعات اختصاص دهد، روند درآمدزایی شتاب بیشتری میگیرد و شاهد نرخ رشد تساعدی در ارائه خدمات برای فرودگاه خواهیم بود.

امین زاده یادآور شد: سرمایه گذاری و حمایت برای توسعه استارت آپ های فرودگاهی و ارائه خدمات باکیفیت به شهروندان از دیگر سیاست های دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی است که می تواند میتواند افزون بر موارد ذکر شده منابع درآمدی جدید برای فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به ارمغان آورد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو