استقبال سازمان غذا و دارو از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در تولید داروی حلال

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به حضور چینی‌ها در منطقه آزاد چابهار برای تولید داروی حلال گفت: این سازمان از هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه کالاهای سلامت محور استقبال می‌کند.

به گزارش فرینا، کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به حضور چینی‌ها در منطقه آزاد چابهار برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید داروی حلال افزود: این موضوع در حال مذاکره با سازمان منطقه آزاد چابهار بوده و هنوز نهایی نشده است.
 جهانپور گفت: هر کشوری قصد سرمایه‌گذاری در ایران برای تولید کالا‌های سلامت محور مانند دارو ذیل برند حلال را در مناطق مختلف کشور داشته باشد مورد استقبال سازمان غذا و دارو قرار می‌گیرد.
وی تأکید کرد: البته این موضوع باید با مجوز سازمان غذا و دارو و تحت نظارت و ضوابط علمی و فنی سازمان غذا و دارو باشد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: وزارت بهداشت به صورت کلی از هر نوع سرمایه‌گذاری در تولید حوزه دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی، فرآورد‌های بهداشتی و آرایشی استقبال می‌کند.
جهانپور با بیان اینکه برای موضوع داروی حلال علاوه بر جنبه‌های کیفی و علمی آن باید جنبه‌های فقهی نیز مد نظر قرار گیرد افزود: در این راستا ما نباید از چینی‌ها برای جنبه حلال دارو یا فرآورده‌های تولیدی انتظار کارشناسی و نظارت فقهی داشته باشیم بر همین اساس باید کارشناسان فقی خود ما نظر داده و نظارت کنند.
وی یادآور شد: ماده‌ای ماهیت دارویی داشته باشد بحث حلیت آن با تسامح فقهی روبه‌رو بوده و در این رابطه سخت‌گیری چندانی وجود ندارد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: در حوزه دارو اصل بر این است که منشأ دارو از فرآورده‌ حلال باشد، اما اگر الزامی برای حفظ حیات فرد باشد چنانچه منشأ آن غیر حلال باشد، کارشناسان فقهی مصرف آن را در این موضوع مجاز می‌دانند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو