۸ صرافی در منطقه آزاد اروند فعالیت می‌کنند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: هم‌اکنون بیش از 100 شعبه بانک‌های دولتی و خصوصی، 8 صرافی و بیش از 130 نمایندگی بیمه در نقاط مختلف منطقه آزاد اروند فعالیت می‌کنند.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی افزود: تالار بورس معاملات اروند در تاریخ ۵ خرداد ۹۵ با حضور مدیرعامل بورس انرژی و مسئولان منطقه آزاد اروند افتتاح و برای اولین بار شعبه بورس انرژی در کشور راه‌اندازی شد.
موسوی گفت: در روز اول بیش از ۴۰ میلیارد ریال معامله در این بورس صورت گرفت و در تاریخ ۲۷ مردادماه نیز مجوز بورس کالا برای این تالار بورس صادر شد و درنهایت مجوز بورس اوراق بهادار صادر شد.
وی افزود: بیش از هزار نفر از ساکنان آبادان و خرمشهر در بورس اوراق بهادار اروند پذیرفته شدند و به‌راحتی معاملات خود را از طرق تالار بورس اروند و کارگزاری‌های مستقر در تالار انجام می‌دهند.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: پس از صدور مجوز بورس کالا شرکت‌های مستقر در منطقه آزاد اروند ملزم به فعالیت در بورس منطقه شدند و با توجه به پتانسیل موجود و جمعیت بالا، بازار سرمایه در کلیه حوزه‌های کالا، انرژی و اوراق بهادار، منطقه آزاد اروند می‌توانند به‌عنوان یک‌قطب در کشور معرفی شوند.
موسوی گفت: با شناسایی صحیح کارکردهای این بخش در منطقه فضای رقابتی و شفاف ایجاد می‌شود که دارای جذابیت‌های خاصی برای سرمایه‌گذاران است.
وی بابیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند با اهتمام به این امر کلیه زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده است، اظهار کرد: حمایت‌های مادی و معنوی خود را در بحث بورس انرژی و کالا ادامه می‌دهیم تا میزان رشد سرمایه‌گذاری در منطقه شتاب بیشتری به خود گیرد.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: سازمان منطقه آزاد اروند با ارتقا فرهنگ سهامداری در منطقه به دنبال افزایش توان حرفه‌های فعالان بازار سرمایه است.
وی عنوان کرد: شرکت‌های مستقر در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند که مواد اولیه خود را از بورس کالا تهیه می‌کنند پیش‌تر این مواد را از طریق شرکت‌های کارگزاری خارج از منطقه تهیه می‌کردند.
موسوی با اشاره به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی جهت بسط و توسعه بازار سرمایه در منطقه، عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند با همکاری کارگزاری‌ها و اتاق‌های بازرگانی منطقه اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با بورس کرد.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: همچنین با در اختیار گذاشتن فضای رسانه‌های عمومی جهت بسط فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از مزایا و تأمین مالی از طریق بورس در این راستا گام برداشتیم.
موسوی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز بیش از ۱۰۰ شعبه بانک‌های دولتی و خصوصی، ۸ صرافی و بیش از ۱۳۰ نمایندگی بیمه در نقاط مختلف منطقه ازجمله مرز بین‌المللی شلمچه، گمرکات و بنادر مشغول به فعالیت هستند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو