لازمه ارتقای کیفی محصولات، حمایت از تولیدکننده است

معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: استانداردسازی به یکپارچه شدن تولید‌کنندگان و مصرف‌کننده کمک کرده و باعث می‌شود که تولید‌کنندگان در ارتقای کیفی محصولات خود بکوشند.

به گزارش فرینا به نقل از ایلنا، مصطفی خانزادی در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان کیش، بزرگترین ویژگی مناطق آزاد را فرایند تصمیم گیری آسان خوانده و افزود: به دلیل اینکه بروکراسی در این منطقه در حداقل‌ها قرار دارد و تفکرات سیاسی در آن نقشی ندارند، می‌توانند بهترین الگوسازی برای دیگر مناطق باشند.
خانزادی با اشاره به این موضوع که تولیدکننده می‌بایست حمایت شود تا بتواند ارتقای کیفی خود را در پی داشته باشد، گفت: تولیدکنندگان نیز چنانچه علم و تکنولوژی را در تولیدات خود در نظر نگیرند ‌و نتوانند محصولات خود را به استانداردهای جهانی نزدیک کنند محکوم به فنا می‌شوند، چرا که مردم نیز نسبت به گذشته از علم و دانش بالایی نسبت به مسائل روز جامعه و حتی خرید محصولات با کیفیت برخوردار شده‌اند‌.
وی، برگزاری نمایشگاه ساختمان و عمران کیش را محلی برای تبادل تکنولوژی بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی خواند و افزود: همانطور که از مردم انتظار داریم از کالای داخلی استفاده کنند می‌بایست خود نیز در بحث کیفیت مواد و مصالح دقت نموده چرا که گه گاه نقدهای جدی بر بعضی از محصولات و تولیدات ساختمانی وجود دارد.
معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: استاندارد سازی و نظارت دستگاه‌های نظارتی قوی می‌تواند در بحث ارتقای کیفی بسیار مثمرثمر باشد، برای مثال در کشورهای توسعه یافته (مدل‌سازی ساخت) که به روی کیفیت مصالح و اجرای آن صورت می‌پذیرد اجباری شده و در آن دیگر اظهار نظر سلایق حذف می‌ شود قطعا استانداردسازی به یکپارچه شدن تولید‌کنندگان و مصرف‌کننده کمک کرده و باعث می‌شود که تولید‌کنندگان در ارتقای کیفی محصولات خود بکوشند.
خانزادی ادامه داد: ما امروز در این نمایشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیانی را دیدیم که کارهای فوق‌العاده‌ای را انجام داده‌اند که جز اقدامات به روز دنیاست. غرفه‌هایی که امروز از نظر کیفی برتر بودند بازدید‌کنندگان بیشتری داشتند و مسئولینی که حضور داشتند زمان بیشتری را در آن غرفه‌ها صرف بازدید و گرفتن اطلاعات می‌کردند چون احساس می‌شد اتفاق جدیدی در تکنولوژی تولید آن شرکت به وجود آمده است‌.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو