صندوق پژوهش و فناوری در ارس ایجاد می‌شود

قائم مقام سازمان منطقه آزاد ارس گفت: صندوق پژوهش و فناوری در ارس ایجاد می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از واحد خبر ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، صفر شاسفند در بازدید از ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفت: امیدوارم این نمایشگاه در راستای اهداف خود که ارتباط نخبگان و صاحبان ایده با صنعتگران و سرمایه‌گذاران است، موفق شود. ضرورت دارد در قالب چنین نمایشگاه‌هایی دانش و ایده به فناوری و تکنولوژی تبدیل شود و سپس این فناوری با تجاری‌سازی بستر را برای کسب و کار جدید فراهم کند.
شاسفند با بیان اینکه منطقه آزاد ارس به همراه 10 شرکت فناور در ششمین دوره نمایشگاه ربع رشیدی حضور یافته است، بیان کرد: سال گذشته سه شرکت منطقه آزاد ارس موفق به کسب جوایز شدند که امیدوارم امسال نیز این روند ادامه داشته باشد.
وی تصریح کرد: برگزاری استارتاپ برای جذب گردشگر و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دیدگاه مدیریت ارس است که بر این اساس شورای پژوهش و فناور در ارس تشکیل شده و برای حمایت مالی و معنوی به صورت تسهیلات و سرمایه‌گذاری ریسک پذیر با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، سازمان منطقه آزاد ارس، پارک علم و فناوری استان و بخش خصوصی صندوق پژوهش و فناوری در ارس با طی مراحل قانونی ایجاد می‌شود.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس نیز در بازدید از این نمایشگاه گفت: مرکز رشد واحدهای فناور ارس با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی فروردین ماه امسال موافقت نامه اصولی را از وزارت علوم دریافت کرده و تاکنون در سه مرحله 14 شرکت از بین 50 طرح ارائه شده، توسط مرکز رشد واحدهای فناور ارس پذیرش شده‌اند.
پریسا بهلولی افزود: حمایت مالی، زیرساخت‌هایی نظیر دفتر کار و کارگاه‌های صنعتی با تخفیف 50 درصد، تخفیف 30 درصدی برای شرکت دانش بنیان در خرید زمین، تخفیف در عوارض شهری و مجوز فعالیت اقتصادی، تبلیغات محیطی رایگان و ... نحوه‌ی حمایت ارس از شرکت‌های دانش بنیان و فناور است؛ چرا که چشم انداز ما تبدیل ارس به هاب تجاری‌سازی و صادرات محصولات دانش بنیان بوده و با ابلاغ وزارت علوم، مرکز تعاملات بین المللی پارک‌های علم و فناوری کل کشور جهت صادرات محصولات دانش بنیان در ارس مستقر شده است.

ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی RINOTEX2018 از 10 تا 14 آبان ماه از ساعت 15 تا 21 در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برای بازدید علاقمندان دایر است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو