برگزاری آیین گرامیداشت روز "فرهنگ عمومی" در جزیره قشم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری مراسم گرامیداشت روز "فرهنگ عمومی" در جزیره قشم همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری ضمن تبریک این روز بیان داشت: از آن جا که "فرهنگ عمومی" مجموعه ای نظام یافته‌ از اهداف، ارزش ها، عقاید، باورها، رسوم و هنجارهای مردم متعلق به یک جامعه را شامل می شود دربرگیرنده تمامی فعالیت های مبتنی بر اندیشه است که در جهت برآوردن آرمان های بشری رفتارهای عمومی مردم را شکل می‌دهد.
به گفته کمساری، اشاعه الگوهای دینی و دستاوردهای انقلاب اسلامی یکی از اهدافی است که در اجرای ویژه برنامه‌های این روز در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در همین راستا آیین غبارروبی قبور مطهر شهدا با حضور امام جمعه شهرستان و رییس شورای فرهنگ عمومی قشم، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان و جمعی از اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی قشم روز دوشنبه مورخ 14 آبان ماه در بقعه مبارکه سید مظفر(ع) برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با اشاره به لزوم گسترش مبحث کتابخوانی در جهت دستیابی به اهداف فرهنگی گفت: از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای گرامیداشت این روز ملی، برپایی ایستگاه اهدای کتاب در محل اسکله شهید ذاکری قشم است.
یادآور می شود، در سال 1387شورای فرهنگ عمومی 14 آبان‌ماه را در تقویم به نام "روز فرهنگ عمومی" نامگذاری کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.