پاکسازی روستای کاروان جزیره قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای عملیات پاکسازی روستای کاروان جزیره قشم و جمع آوری نخاله ها، زباله ها، پاکسازی خور و حذف درختان کِرَت بحرینی خبر داد.

به گزارش فرینا، تورج امانی افزود: پاکسازی این روستا در بخش مرکزی جزیره قشم در ادامه اجرای طرح "جزیره سبز، روستای پاک" و با هدف ارتقای سطح سلامت مردم، انجام شده است.
امانی گفت: نخاله های به جا مانده از زلزله سال 86 در محدوده ای به طول بیش از 2 و عرض حدود یک کیلومتر در این روستا که به صورت پراکنده تجمیع شده بود با تلاش نیروهای خدماتی مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در حال جمع آوری می باشد.
به گفته مدیر امور شهری وروستایی سازمان منطقه آزاد قشم، جمع آوری زباله ها و کَندن کِرَت های بحرینی به عنوان درختان مُضر برای آب های زیرزمینی و گیاهان بومی نیز بخش دیگری از عملیات پاکسازی روستای کاروان جزیره قشم بشمار می رود.
وی اظهار کرد: نخاله های جمع آوری شده این روستا توسط دهیاری در بخش های زیرسازی عملیات عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد.
امانی یادآور شد: پاکسازی خور و سه راهی جاده روستای کاروان به سمت روستاهای همجوار آن همانند زینبی و گربدان هم در دستور کار نیروهای این مدیریت است.
بنا به این گزارش، بنا به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تیر ماه امسال عملیات پاکسازی روستاهای جزیره و برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای سطح سلامت مردم روستایی در دستور کار مدیریت امور شهری و روستایی این سازمان قرار گرفته و تا کنون بیش از 10 روستای این جزیره در جنوب ایران پاکسازی شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.