مرز تجاری شلمچه بازگشایی شد

رئیس اداره ترانزیت و حمل‌ونقل شلمچه گفت: فعالیت تجاری در مرز تجاری شلمچه که به‌منظور تردد زائران اربعین حسینی متوقف‌شده بود مجدداً از سر گرفته شد.

به گزارش فرینا، هادی عطرفه اظهار کرد: مرز تجاری شلمچه پس از ۲۵ روز تعطیلی به‌منظور تردد زائران اربعین حسینی مجدداً از امروز فعالیت خود را از سر گرفت.

همزمان با آغاز حرکت پیاده‌روی اربعین حسینی و بسته شدن بخش تجاری پایانه مرزی شلمچه از سوی عراق از ابتدای ماه صفر مبادلات تجاری در مرز شلمچه متوقف شد.

رئیس اداره ترانزیت و حمل‌ونقل شلمچه گفت: مرز تجاری شلمچه پس از ۲۵ روز تعطیلی به‌منظور تردد زائران اربعین حسینی مجدداً از امروز دوشنبه فعالیت خود را از سر گرفت.

وی افزود: همچنین نبود زیرساخت‌های لازم در آن‌سوی مرز و تعطیل شدن گمرک عراق از دلایل عمده توقف فعالیت تجاری در مرز شلمچه در این مدت بوده است.

عطرفه عنوان کرد: پیش‌ازاین مسئولان ایرانی در منطقه اعلام کرده بودند فعالیت تجاری از مرز شلمچه در ایام اربعین متوقف نخواهد شد اما طرف عراقی آمادگی لازم برای پذیرش مبادلات تجاری در ایام تردد زائران اربعین حسینی از این مرز را نداشت.

رئیس اداره ترانزیت و حمل‌ونقل شلمچه افزود: در روزهای عادی روزانه ۳۰۰ دستگاه کامیون کالا حامل مصالح ساختمانی و تره‌بار از مرز شلمچه به کشور عراق صادر می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.