بکارگیری نیروهای نخبه کشور در منطقه ویژه اقتصادی یزد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با بیان اینکه دنیای امروز و فردا نمی‌تواند به فناوری فکر نکند گفت: منطقه ویژه اقتصادی استان یزد مانع خروج نخبگان استان و جذب نخبگان دیگر استان‌ها می‌شود.


به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، سید مسعود عظیمی پیش از در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصادی استان یزد با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی استان یزد به عنوان موفق ترین مناطق ویژه ای که سازمان صنایع کوچک و صنایع ایران عهده دار است در کشور مطرح است افزود: این مناطق ویژه به لحاظ کارکرد تولیدی و هم حوزه مدیریت در سطح کشور موفق بوده است.
عظیمی با اشاره به طرح الحاق محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی استان یزد گفت: در جلسه‌ای که اسفندماه سال گذشته برگزار شد و با توجه به نیاز مبرم سیستم‌های اقتصادی تصمیم به تصویب آن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گرفته شد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دنیای امروز و فردا نمی‌تواند به فناوری فکر نکند خاطرنشان کرد: اگر فناوری انجام نگیرد رقابت پذیر نیستیم و نمی‌توانیم با خود و با دیگران رقابت کنیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد به مزیت‌های راه اندازی طرح الحاق محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی در استان یزد اشاره و تصریح کرد: به کارگیری فارغ التحصیلان استانی، جلوگیری از مهاجرت نخبگان استان به استان‌های دیگر، مهاجرت نخبگان دیگر استان‌ها به یزد و بسیاری دیگر از موارد حائز اهمیت از ویژگی‌های این طرح است.
عظیمی گفت: یکی از مهمترین اهداف این طرح بکارگیری نخبگان استان یزد است که به این واسطه از خروج این نخبگان جلوگیری و سبب ایجاد انگیزه ای برای ماندگاری آنها و همچنین پذیرش نخبگان استان‌های دیگر به یزد وارد شوند.
وی با بیان اینکه طرح الحاق محدوده منفصله منطقه ویژه اقتصادی استان یزد به عنوان یک شبکه است که با شهرک‌های صنعتی، مناطق پراکنده و مناطقی که در یزد در دست احداث است با یکدیگر همکاری خواهند داشت گفت: امیدواریم که با تلاش دوستان و همت بلندی که دارند استان یزد در 25 سال آینده می‌تواند چشم انداز و الگوی خوبی برای کشور و خاورمیانه تلقی شود و توسعه درون زا و نیم نگاهی به بیرون و توجهی خاص به درون، مصداقی از اقتصادی مقاومتی را در استان و سطح کشور اجرایی سازد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو