کسب رتبه سوم نمایشگاه رینوتکس 2018 تبریز توسط فناوری ساخت ارس

طرح «نخ نانوکامپوزیت ریزتخریب پذیر برای تولید کیسه های تخریب پذیر نسل جدید سیمان» از منطقه آزاد ارس موفق به کسب رتبه سوم نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز ( رینوتکس 2018 ) شد. 

به گزارش فرینا، مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانوپلاست جلفا ارس با اعلام این خبر گفت:  طرح «نخ نانوکامپوزیت ریزتخریب پذیر برای تولید کیسه های تخریب پذیر نسل جدید سیمان» از منطقه آزاد ارس که هم اکنون نیز تولید آن آغاز شده است، موفق به کسب رتبه سوم از نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز ( رینوتکس 2018 ) شد.
بهزاد غفارزاده اقدم، عنوان کرد: با این طرح توانستیم نخ هایی برای گونی بافی درست کنیم که مقاومت بالایی داشته و تخزیب پذیر باشند. به این ترتیب عمر 500 ساله کیسه های سیمان را به زیر 5 سال و حتی تا 1.5 سال رساندیم. 
وی با اشاره به مشکلات کیسه های پلاستیکی و کاغذی سیمان، تاکید کرد: امروزه در تمام دنیا کیسه های پلی پروپیلن ممنوع شده و از کیسه های پاکتی استفاده می شود. اما کیسه های پاکتی قیمت بالایی دارند و دوستدار طبیعت هم نیستند. 
وی تصریح کرد: کیسه های پلاستیکی سیمان به دلیل برخورد با سیمان و سایر موارد مشابه قابل بازیافت و استفاده دوباره نیز نیستند. پاکت های کاغذی سیمان نیز وارداتی بوده و باعث بالا رفتن قیمت سیمان شده و یا کارخانه های سیمان کشور را ضررده می کنند. 
غفارزاده با بیان اینکه طرح را از 5 سال قبل برای ساخت کیسه های جدیدی برای سیمان آغاز کردیم، خاطرنشان کرد:  طرح اشاره شده قبلا به طور مشترک توسط ژاپن و آلمان آغاز شده بود و ما نیز به طور جداگانه به کمک اساتید دانشگاهی ایران این طرح را آغاز کرده و به سرانجام رساندیم. 
این پژوهشگر و تولید کننده حوزه نانو، در زمینه مزایای کیسه های تولید شده با نخ نانوکامپوزیت ریزتخریب پذیر، گفت:  قیمت کیسه های جدید تولید شده یک چهارم قیمت کیسه های پلاستیکی است و صادرات سیمانی که به دلیل کیسه های پلاستیکی قبلی قطع شده بود، می تواند دوباره در کشور آغاز شود. 
غفارزاده با اشاره به اینکه، دانش فنی تولید این نخ ها به طور رایگان در اختیار سایر شرکت های مستقر در منطقه آزاد ارس نیز قرار می گیرد تا ارس بتواند آمار صادرات خود را بالاتر ببرد، عنوان کرد:  هم اکنون با این طرح 5 کارخانه رو به تعطیلی کشور نجات یافته اند و برای 220 نفر نیروی جدید اشتغالزایی شده است که این مقدار به 320 نفر خواهد رسید. 
وی در پایان گفت: صادرات به 6 کشور جهان نیز در آینده نزدیک آغاز می شود و هر ماه حدود 12 میلیون عدد کیسه تخریب پذیر نسل جدید سیمان تولید خواهد شد. 
گفتنی است، نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز (رینوتکس 2018 ) با حضور سازمان منطقه آزاد ارس و برخی از شرکت های مستقر در مرکز رشد ارس در حال برگزاری است.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو