منطقه ویژه اقتصادی پیام روی ریل توسعه

همت و تلاش شبانه روزی متخصصان، سرمایه گذاران و دولتمردان موجب شده تا در اوج تحریم دشمن بسیاری بخش ها دوران رشد، توسعه و بالندگی را طی کنند، عزمی راسخ که چرخ اقتصاد و تولید را در مناطقی همچون منطقه ویژه اقتصادی پیام با سرعت به حرکت درآورده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی پیام که در گذشته ها به فراموشی سپرده شده بود امروز دوران رشد و بالندگی را در سایه اتحاد و یکدلی مردم و مسئولان طی می کند.
اینک این منطقه همچون نگینی درخشان در قلب استان البرز می درخشد و در روزهایی که عده ای به دنبال ایجاد ناامیدی هستند بر روی ریل توسعه و پیشرفت قرار گرفته و شعار «می توانم» را محقق کرده است.
منطقه پیام ظرفیتی که با گذر از سد نداشتن ها و نتوانستن ها، بارقه امید و می توانم را جان دوباره بخشید.
این منطقه ویژه که فرودگاه بین المللی پیام وابسته به وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات همنشین شده است امسال با مسافری شدن فرودگاه شادمانی البرز و ایران را دوچندان کرد.
فرودگاه پیام سال 1371 در جنوب غربی کلانشهر کرج راه اندازی شد و این فرودگاه تنها با پرواز هواپیماهای باری یا کارگو در تجارت بین المللی نقش آفرینی می کرد.
واردات و صادرات بخشی از کالاها در این فرودگاه انجام شد که گاهی به علل مختلف موانع سد راه فعالیت مجموعه پروازها شده و حتی برای چند سالی هیچ پرنده ای که حامل بار و کالا باشد در این مکان فرود یا پرواز نداشت.
اکنون چند ماهی است که حمایت قاطع دولت تدبیر و امید مجموعه فرودگاهی و منطقه ویژه اقتصادی پیام را در راستای اقتصاد مقاومتی به مجموعه ای کارآمد و قابل اتکا تبدیل کرده و هر روز فعالیت جدیدی در البرز به ثبت می رسد.
به برکت تلاش های متخصصان، سرمایه گذاران و دولتمردان امروز موتور محرکه و توسعه البرزحرکتی تازه آغاز کرده که مجموعه پیام سرآمد حرکت های توسعه ای و اقتصادی استان به شمار می رود.
فرودگاه مسافری بین المللی، کارگو، واردات، صادرات و تولیدات محصولات حوزه فناوری اطلاعات، راه اندازی نخستین قطب دیتاسنتر ایران از جمله ویژگی هایی است که پیام البرز را به منطقه ای منحصر به فرد تبدیل کرده است.
قابلیت های این منطقه موجب شده تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری در این منطقه شوند و می توان گفت آینده ای روشن در انتظار پیام البرز قرار دارد.
مسافربری شدن فرودگاه پیام از 23 شهریور ماه امسال امروز این منطقه را کانون توجه عمومی قرار داده است.
تقاضای فراوان برای برقراری پروازها به اقصی نقاط ایران ، اکنون مسئولان را برآن داشته تا افزون بر مشهد مقدس، دالان هوایی را به سوی کیش، بندرعباس و اهواز ترسیم کرده و برای خدمات دهی در این مسیرها آماده شوند.
معاون امور دولت مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام البرز گفت: اقدامات صورت گرفته در این منطقه به گونه ای است که می توان آینده آن را در توسعه هر چه بیشتر استان و منطقه امیدوار کننده دانست.
سید حسین دهدشتی افزود: این منطقه در کنار کلانشهر کرج و نزدیکی پایتخت، ظرفیت خوبی است که در سه دهه اخیر از آن غلفت شده بود اما اکنون مورد توجه قرار گرفته که نتیجه آن تغییرات محسوس و امیدوار کننده است.
دهدشتی گفت: همچنین با توجه به ظرفیت های بالای منطقه ویژه اقتصادی پیام، سرمایه گذاران زیادی از آن استقبال کرده اند که آثار آن را نیز در جامعه می بینیم.
وی افزود: قابلیت و ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام که امروز شاهد مسافربری شدن آن نیز هستیم موجب شده تا اراده محکمی در وزارت ارتباطات، فناوری و اطلاعات که معین استان البرز نیز است با هدف برداشتن قدم های بزرگ برای توسعه و ادامه سرمایه گذاری ها ایجاد شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز نیز گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام به یک مکان کارگاهی تبدیل شده که سرمایه گذاران زیادی در آن حضور پیدا کرده و این نوید را می دهیم که این منطقه تبدیل به موتور محرکه و توسعه استان شود.
عزیز الله شهبازی افزود: مسافربری شدن فرودگاه پیام در کنار دیگر مزیت های آن موجب شده تا در دل مردم منطقه امیدی برای توسعه ایجاد شود.
شهبازی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری خوبی در استان البرز دارد که امیدواریم با تعامل هر چه بیشتر بتوان گام های اساسی و بلند تری برای توسعه استان و کشور برداشت.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز با اشاره به قابلیت های منطقه در خصوص مسافربری شدن آن گفت: افزوده شدن کاربری مسافری فرودگاه پیام به تایید شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رسید.
سعید زرندی افزود: در نشست شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که با ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، موضوع افزوده شدن کاربری مسافری به فعالیت‌های فرودگاه پیام مورد تایید این شورا قرار گرفت.
زرندی گفت: با تصویب این موضوع، کاربری شدن مسافری فرودگاه در کنار سایرفعالیت ها از جمله خدمات باری و آموزشی تثبیت و توسعه پروازهای مسافری در فرودگاه پیام سرعت بیشتری خواهد گرفت.
وی افزود: تعداد پروازهای بیشتری به مسیرهای مختلف در این فرودگاه برنامه ریزی خواهد شد.
معاون منطقه ویژه اقتصادی شرکت خدمات هوایی پیام نیز با بیان اینکه پنج قطب دیتا سنتر برای کشور پیش بینی شده است، گفت: نخستین قطب دیتاسنتر ایران در البرز راه اندازی می شود.
محمدرضا واعظی پور افزود: راه اندازی قطب دیتا سنتر نقش موثری در فعالیت های «آی .سی .تی » و فناوری اطلاعات دارد.
واعظی پور گفت: تلاش ها براین است که منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز به هاستینگ بین المللی ( خدمات پشتیبانی سایت های اینترنتی ) تبدیل شود.
وی افزود: موقعیت پیام در کشور به همراه زیر ساخت های موجود در آن شامل فیبر نوری و زیرساخت های فیزیکی از مزیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام به شمار می رود.
معاون منطقه ویژه اقتصادی شرکت خدمات هوایی پیام گفت: قابلیت های پیام در این بخش موجب شده تا سرمایه گذاران خارجی و داخلی بسیاری علاقه مند به حضور در منطقه شوند.
واعظی پور ادامه داد: پیام نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به تهران است و به همین منظور تلاش شده تا با بازنگری در فعالیت های خود، جهت گیری کلانی در نقش آفرینی پیام در حوزه اقتصاد دیجیتال داشته باشیم.
مدیر کل امور گمرکی و ترانزیت کالای شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز از رشد 35درصدی درآمد امور گمرکی و ترانزیت کالای این منطقه ویژه در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
محمد صادق قبله گاهی افزود: این میزان رشد درحالی صورت گرفته که امسال به علت نوسانات نرخ ارز و عدم تعادل بازارهای اقتصادی ناشی از شوک خروج آمریکا از برجام ،وضعیت خوبی در اقتصاد کشور پیش بینی نمی شد.
قبله گاهی گفت: با وجود اختلالات شدید در تامین ارز برای فعالان اقتصادی و نبود ثبات طی ماه های اخیر، مجموعه پیام همچنان به سمت پیشرفت و تعالی در حرکت است .
وی با اشاره به حجم بالای ورود و خروج کالا از گمرک منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: تعداد ورود و خروج کانتینرها به منطقه در مهرماه 97 معادل یک هزار و 295 دستگاه است که این تعداد هم نسبت به سال گذشته که 563 کانتیر بودافزایش 130 درصدی نشان می دهد.
مدیر کل امور گمرکی و ترانزیت کالای منطقه ویژه اقتصادی پیام ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی به گمرک منطقه ویژه اقتصادی پیام شامل کمپرسور برودتی، شیر آلات صنعتی، دوربین مداربسته و متعلقات، لوازم خانگی، پارچه، پوشاک، لوازم التحریر و محصولات حوزه ICT بوده است.
قبله گاهی گفت: این محصولات بیشتر از کشورهای چین، فنلاند، ایتالیا، ترکیه، بلژیک و آلمان از طریق گمرک البرز وارد کشور شده‌اند.
مدیر کل عملیات فرودگاهی فرودگاه بین المللی پیام البرز نیز اعلام کرد: با توجه به فراوانی تقاضای سفر ، پروازهای این فرودگاه در آینده نزدیک به صورت روزانه انجام می شود.
علی کاملی افزود: مسیرهای هوایی مشهد مقدس، کیش، بندر عباس و اهواز بیشترین تقاضای مسافران در البرز است.
کاملی گفت: پروازهای مسافری فرودگاه پیام روز جمعه 23 شهریورماه جاری آغاز و در مرحله نخست روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته، پرواز بین مشهد و کرج انجام می شود.
معاون هوانوردی و امور فرودگاهی شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با شرکت هواپیمایی «کیش ایر»، پروازهای این فرودگاه به مقصد کیش از آبان ماه امسال برقرار می شود.
منوچهر اتقیایی افزود: اکنون استقبال از پروازهای مسافری فرودگاه پیام و تقاضا برای برقرای مسیرهای جدید از سوی مردم افزایش یافته است.
اتقیایی گفت: به همین منظور در حال برنامه ریزی هستیم تا پروازهای جدید در مسیرهای مشهد، کیش، کرمانشاه و ایلام راه اندازی شود.
وی افزود: هم اکنون پروازهای مسیر کرج ـ مشهد و بالعکس از فرودگاه پیام در روز های چهارشنبه و جمعه به صورت منظم و با استقبال مردم در حال انجام است و تاپاین آبان ماه نیز حداقل 2 پرواز دیگر در این مسیر در سایر روزها برقرار تا مردم استان البرز گزینه های بیشتری برای سفر به مشهد مقدس در اختیار داشته باشند.
معاون هوانوردی و امور فرودگاهی منطقه ویژه اقتصادی پیام ادامه داد: با توجه به تقاضای زیاد برای مسیر کیش طبق مذاکرات صورت گرفته با شرکت هواپیمایی کیش ایر، مقرر شد تا از آبان ماه امسال این پروازها به مقصد کیش 2 روز در هفته برقرار شود.
اتقیایی گفت: برای سایر مسیرهای پر متقاضی مانند اهواز و بندرعباس نیز در حال مذاکره و زمان دقیق برقراری این پروازها اطلاع رسانی خواهد شد.
منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام به مساحت سه هزار و600 هکتار دارای 230 واحد تولیدی و صنعتی فعال یا در دست راه اندازی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو