کاشت 20 هزار اصله درخت در محوطه فضای سبز ترمینال سلام

مدیر پروژه ترمینال ـ گالری سلام از اختصاص 7 هکتار از محوطه ترمینال به فضای سبز خبر داد و از آن به عنوان یک اقدام اساسی جهت انجام مسئولیت اجتماعی این پروژه ملی یاد کرد.

به گزارش فرینا؛ فرزاد همدانچی با اشاره به قرار گرفتن ترمینال در فضایی بیابانی و کویری گفت: برای پوشش این فضا از 20 هزار اصله درخت استفاده کرده و یک رینگ پیرامونی برای تثبیت خاک و جلوگیری از ورود گرد و غبار به محوطه ترمینال ایجاد نموده ایم.

همدانچی افزود: حدود 7 هکتار از 32هکتار محوطه ترمینال به فضای سبز اختصاص داده شده که ایجاد این مساحت فضای سبز کار بسیار دشواری است، به طوری که در کلانشهرها به ندرت چنین پروژه‌ای در طول سال اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم از درخت به جای چمن برای محوطه فضای سبز ترمینال استفاده کنیم، گفت: مصرف آب برای رشد چمن زیاد بوده و به صرفه نیست، به همین منظور در این پروژه فقط از گل و درخت استفاده می‌کنیم.

مدیر پروژه ترمینال ـ گالری سلام با اشاره به اینکه المان‌های هنری ترمینال سلام فقط محدود به ساختمان این ترمینال نمی‌شود، افزود: برنامه‌ریزی شده که در ابتدای مسیر کمربندی تعدادی پرچم و تابلوهای شکیل و چشم نواز نصب گردد تا مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی در بدو ورود به این محوطه با درختان زیبای سرو شیرازی بعنوان نماد استقامت و سرافرازی ایرانیان روبرو شوند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو