فضای کسب و کار در مناطق آزاد پوینده است

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: فضای کسب و کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور پوینده و از یک شرایط بسیار مناسبی برخوردار است.

به گزارش فرینا، اکبر افتخاری افزود: هدف از ایجاد و توسعه مناطق آزاد افزایش و توسعه صادرات، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، انتقال تکنولوژی، افزایش درآمدهای عمومی، ارتقای جایگاه اقتصادی کشور، بهره مندی از اقتصاد رقابتی و موارد مشابه دیگر است.
افتخاری گفت: ظرفیت های بالقوه و بالفعل قابل توجهی در مناطق آزاد وجود دارد که هم می تواند بر اقتصاد کشور مفید واقع شود و هم برای سرمایه گذاران مسیر خوبی ایجاد کند.
وی ضمن اشاره به اعطای معافیت مالیاتی در مناطق آزاد افزود: معافیت های مزبور منجر به توسعه سرمایه گذاری اعم از داخلی و خارجی و همچنین اشتغال افزایی و رونق کسب و کار در مناطق مدنظر شده است.
وی افزود: صاحبان کسب و کار و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد طبق قانون فعلی 20 سال از پرداخت مالیات های مستقیم و ارزش افزوده معاف هستند.
معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جدا از این فعالان اقتصادی در مناطق آزاد از شمول معافیت پرداخت عوارض گمرکی جهت ورود و خروج کالا برخوردارند.
افتخاری افزود: خوشبختانه امروز بسترهای مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری، رونق صادرات، اشتغال افزایی، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر در مناطق آزاد فراهم شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو