همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی؛

افتتاح ده ها طرح و برنامه فرهنگی؛ اجتماعی و ورزشی در منطقه آزاد ماکو

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی ده ها طرح و برنامه فرهنگی؛ گردشگری؛ اجتماعی و ورزشی در منطقه آزاد ماکو افتتاح و اجرا می شود.

به گزارش فرینا، حسین حمزه لو افزود: بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی بابا طاهر در روستای کوسج؛ به وسعت 10 هزار متر مربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی 7 میلیارد ریال و اشتغالزایی 10 نفر به بهره برداری می رسد.
حمزه لو با اشاره به کلنگ زنی پروژه گردشگری هتل کاروانسرای عباسی گفت: همچنین پروژه هتل کاروانسرای عباسی با حجم سرمایه گذاری 600 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع و اشتغالزایی 90 نفر کلنگ زنی می شود.
وی افزود: هتل 5 ستاره ماوی با سرمایه گذاری 306 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به وسعت 8هزار و 500 متر مربع با اشتغالزایی 80 نفر در منطقه آزاد ماکو آماده کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی است.
وی از اجرای برنامه جشنواره غذاهای روستاهای منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: این جشنواره در 150 روستای منطقه آزاد ماکو که دارای دهیاری هستند، برگزار شد که نمایشگاه و معرفی نفرات برتر روز دوشنبه 21 آبان از ساعت 16 الی 22 در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: هدف از برگزاری این جشنواره احیای غذای سنتی و انتقال آن به نسل جدید و برند سازی غذای محلی برای جذب گردشگر است.
حمزه لو گفت: ساج قاورماسی، انواع آش، کوفته و دلمه از جمله غذاهایی است که توسط بانوان روستاهای منطقه آزاد ماکو در این جشنواره ارائه شده است.
وی افزود: تجلیل از قهرمانان ورزشی منطقه آزاد ماکو؛ بهره برداری از سالن ورزشی بازرگان و چندین برنامه دیگر در هفته آتی در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.
گفتنی است؛ با حضور رییس جمهور فرودگاه بین المللی ماکو؛ نیروگاه سیکل ترکیبی افتتاح و آزاد راه بازرگان ـ تبریز کلنگ زنی می شود.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.