امضای قرارداد 3 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر شهیدرجایی در آینده نزدیک

عضو هیات‌عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از امضای قرارداد سرمایه‌گذاری در بندر شهیدرجایی به ارزش 3 هزار میلیاردتومان به عنوان یکی از بزرگترین قراردادها با بخش خصوصی طی هفته‌های آتی خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدعلی حسن‌زاده افزود: تملک اراضی2400 هکتاری که معارض دارد در بندر شهیدرجایی در دست انجام است و در حال تهیه زیرساخت‌ها برای ایجاد شهر لجستیکی در آن بندر هستیم.
حسن‌زاده، مجموعه سرمایه‌گذاری‌هایی را که در بندر شهید رجایی در حال انجام است، تشریح کرد و افزود: یکی از بزرگترین قراردادهای سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را در بندر شهیدرجایی در خصوص پایانه مواد معدنی خواهیم داشت که این پایانه هم نقش صادرات و هم نقش واردات مواد معدنی و فرآورده‌هایی که مورد نیاز صنابع فلزی است را ایفا می‍کند.
وی رقم سرمایه گذاری را 3 هزار میلیاردتومان عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود ظرف چند روز تا چند هفته آینده قرارداد فوق بسته شود.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب که تمامی مطالعات فنی، دریایی و همچنین مطالعات اقتصادی این قرارداد انجام شده است از امضای این قرارداد ظرف چند روز تا چند هفته آتی خبر داد.

تهیه طرح شناسایی اپراتور و سرمایه‌گذار برای تجهیز فاز 3 ترمینال کانتینری بندر شهیدرجایی

عضو هیات عامل سازمان بنادر ودریانوردی همچنین گفت: در بندر شهیدرجایی طرح توسعه فاز 3 ترمینال کانتینری را داریم که هم اینک شروع عملیات ساخت انجام شده است و انتظار می رود در دوره ای 3 ساله ساخته شود. همزمان ما تهیه طرح توجیه شناسایی اپراتور و سرمایه گذاری که بتواند تجهیزات مورد نیاز فاز 3 ترمینال کانتینری بندر شهیدرجایی را انجام دهد در دست تهیه داریم.
حسن زاده ضمن تاکید بر ریل پایه کردن بندر شهیدرجایی، افزود: در نظر داریم تا بخش قابل توجهی از کالا را با ریل به بندر ترانزیت کرده و از بندر به مقاصد موردنظر جابه جا کنیم که اینکار در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است.

تخصیص اعتبار به تملک اراضی معارض در بندر شهیدرجایی

وی با اشاره به ایجاد شهر لجستیکی در بندر شهیدرجایی جزئیات آن را تشریح کرد و گفت: در بندر شهیدرجایی حدود 2400 هکتار اراضی به ایجاد شهر لجستیکی شهیدرجایی که مصوبه شورای‌عالی لجستیک را دارد، تخصیص پیدا کرده است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در چابهار هم بندر لجستیکی ایجاد خواهد شد، ادامه داد: در بندر شهیدرجایی برای آنکه بتوانیم زیرساخت‌های موردنیاز را تامین کنیم، تملک اراضی که معارض دارد در دست انجام است و در حال تهیه زیرساخت ها برای ایجاد شهر لجستیکی در آن بندر هستیم. همچنین در صدد هستیم تا تسهیلات لازم را برای متقاضیانی که علاقمند به سرمایه‌گذاری و ایجاد صنایع ارزش افزوده و استفاده از موقعیت جغرافیایی بندر از یک طرف و مزیت‌های قانونی مناطق ویژه هستند فراهم کنیم.
حسن‌زاده از تخصیص اعتبارات لازم برای تملک بخشی از اراضی در دست اشخاص در بندر شهیدرجایی برای ایجاد شهر لجستیکی خبر داد و افزود: هم اکنون مطالعات فنی آن در دست انجام و همزمان بحث های بازاریابی روی آن فرصت ها در حال انجام است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو