فاز دوم طرح آبرسانی غدیر به بهره برداری رسید

فاز دوم طرح آبرسانی غدیر با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا، دكتر اسحاق جهانگيري در ادامه برنامه هاي سفر دو روزه خود به استان خوزستان، فاز دوم پروژه آبرساني غدير براي آبرساني به شهرهاي آبادان، خرمشهر و روستاهاي اطراف را افتتاح و از تصفيه خانه و تاسيسات اين طرح بازديد كرد. 
طول كل خطوط انتقال اين پروژه 956 كيلومتر است كه 357 كيلومتر آن تاكنون اجرايي شده و 159 كيلومتر نيز در دست اجرا است. 
گفتني است همزمان با افتتاح اين طرح توسط معاون اول رييس جمهور دو پروژه آبرساني به روستاهاي حفار شرقي از توابع خرمشهر و آبرساني به روستاهاي كشتكار از توابع آبادان نيز مورد بهره برداري قرار گرفت كه اين دو پروژه در مجموع 92 روستا را تحت پوشش قرار مي دهد. 
معاون اول رييس جمهور در حاشيه اين طرح در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه يكي از مشكلات مردم خرمشهر و آبادان در سالهاي گذشته فقدان آب شرب مناسب بود اظهار داشت: اين مساله در اواخر سال 95 و اوايل سال 96 تشديد شد كه لازم است از صبر و بردباري مردم عزيز آبادان و خرمشهر قدرداني كنيم. 
دكتر جهانگيري افزود: طرح آبرساني غدير يكي از طرح هاي مهم است كه از سالها قبل آغاز شده بود و در طول 10 سال كه از عمر اين طرح مي گذشت در مجموع 950 ميليارد تومان در اين طرح سرمايه گذاري شده بود كه دولت در سال 96 عليرغم همه محدوديت ها تا تير ماه 97 ظرف 11 ماه كار بسيار بزرگي بصورت شبانه روزي در اين زمينه انجام داد و در اين يك سال به اندازه كل 10 سال قبل براي اين طرح سرمايه گذاري كرد.
وي افزود: خوشبختانه امروز اين طرح تكميل شده و در آبادان و خرمشهر و شادگان و روستاهاي منطقه مردم در 3 ـ 4 ماه گذشته از آب شرب با كيفيت مناسب برخوردار هستند . 
دكتر جهانگيري تصريح كرد: مردم بايد توجه داشته باشند كه انتقال آب تصفيه شده از اين مسير طولاني دشوار است و بايد از اين آب صرفاً براي مصرف شرب استفاده كنند و نيازهاي ديگر خود را از ساير منابع آبي تامين نمايند. 
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: خوشبختانه مردم شرايط دولت را درك مي كنند. آمريكايي ها فشار اصلي خود را بر مهمترين منبع درآمدي كشور يعني فروش نفت متمركز كرده اند كه اين موضوع در اجراي برخي پروژه ها تاثير گذار خواهد بود اما اولويت دولت تغيير نخواهد كرد و همواره بخش آب جزو مهمترين اولويت ها خواهد بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو