ملت ایران از مردم آبادان و خرمشهر درس ایستادگی آموختند

معاون اول رییس جمهور گفت: ملت ایران از مردم آبادان و خرمشهر یاد گرفته است که می‌توان در یک مبارزه ظالمانه ایستادگی کرد و از آن سرفراز بیرون آمد.

به گزارش فرینا، دكتر اسحاق جهانگيري عصر امروز (دوشنبه) در جمع مديران شهر آبادان با بيان اينكه آمريكايي ها با بي اخلاقي تلاش كرده اند تا با تحريم كالاهاي اساسي و مورد نياز مردم ايران نظير دارو براي كشور مشكل ايجاد كنند، تصريح كرد: اين يك واقعيت است كه دشمن به ويژه دشمنان مستكبري نظير آمريكا تنها با ايستادگي متوقف خواهد شد. 
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه ملت ايران اهل گفتگو و تعامل قائل به رعايت حق و عدالت و معتقد به استدلال و منطق بوده و هست، گفت: مردم ايران در جريان مذاكرات هسته اي و تحريم هاي آمريكا پيروز دنياي اخلاق و سياست شده اند زيرا تنها رژيم صهيونيستي و چند كشور محدود از سياست هاي آمريكا حمايت كرده اند و اكثريت كشورهاي جهان حتي كشورهاي صاحب حق وتو به پايبندي دولت و ملت ايران به قواعد بين المللي و تعهدات خود راي دادند. 
وي با تبيين رفتارهاي ناجوانمردانه آمريكا و سياست هاي آنها در تحريم كشورمان گفت: برخي ها تصور مي كردند با اين محدوديت ها ايران خفه خواهد شد و كارش تمام مي شود اما امروز و در پي به اتمام رسيدن دو دوره تحريمي آنان مشخص شد كه آمريكايي ها در به صفر رساندن فروش نفت ايران ناكام مانده اند و ما به هر ميزان كه نياز داشتيم صادرات انجام داديم. 
دكتر جهانگيري افزود: حتي كشورهايي كه خريد نفت از ايران را متوقف كرده بودند توسط خود آمريكايي ها از قانون منع خريد مستثني شدند. در تجارت خارجي نيز ما بدون وقفه در حال صادرات و واردات كالا و محصولات مورد نياز هستيم چنانچه خللي در جريان داد و ستد كشور ايجاد شده بود حتما مردم آبادان و خرمشهر نيز كه شاهد مبادلات تجاري هستند مي توانستند اين اختلال را مشاهده كنند اما اين گونه نشد. 
معاون اول رييس جمهور تاكيد كرد: ما در جابه جايي و نقل و انتقال پول نيز با مشكل مواجه نشده ايم زيرا ايران كشوري بزرگ در منطقه و جزو 20 اقتصاد برتر جهان است و نمي توان چنين كشوري را از چرخه اقتصادي جهان كنار گذاشت. 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به افتتاح طرح آبرساني غدير گفت: مردم خرمشهر و آبادان تا پيش از افتتاح اين طرح مشكلات زيادي در خصوص آب شرب داشتند اما خوشبختانه با همت وزارت نيرو و مجريان طرح كه همگي پاي اين كار ايستاده اند، بخش زيادي از اين مشكل مرتفع شد و در يك سال گذشته به اندازه 10 سال قبل اعتبار به اين طرح اختصاص يافت و با كار شبانه روزي و جلسات متعددي كه براي آن برگزار شد، خوشبختانه در موعد مقرر كار به نتيجه رسيد. 
دكتر جهانگيري با بيان اينكه دولت در حدود 1000 ميليارد تومان در مدت يك سال براي اين طرح هزينه كرد، افزود: بخش هاي روستايي نيز به شبكه آبياري متصل هستند اما هنوز كيفيت بخش روستايي در حد مطلوب نيست كه بايد با استمرار برنامه ها و پيگيري هاي جدي اين مشكل نيز مرتفع شود. 
معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه برخورداري از آب شرب مناسب حداقل انتظار مردم است كه بايد تامين شود، خاطر نشان كرد: دولت براي احداث دو سد كه بايد مانع از ورود آب شور به آب مورد نياز كشاورزي شود نيز كمك خواهد كرد تا در اسرع وقت احداث اين دو سد انجام شود و دغدغه مردم بخصوص كشاورزان كه بخشي از محصولات آنان به دليل آب شور آسيب ديده، مرتفع شود. 
وي همچنين با تاكيد بر اهميت پالايشگاه آبادان و ضرورت بازسازي اين پالايشگاه خاطر نشان كرد: حدود 3.5 ميليارد دلار منابع مالي نياز است تا اين پالايشگاه سرزنده و فعال شود و اين موضوع جزو اولويت ها است و حتما از طريق سرمايه گذاري خارجي به انجام خواهد رسيد. 
دكتر جهانگيري افزود: منطقه آزاد اروند تجارت ميان ايران و عراق را تسهيل مي كند و مي تواند در آينده به قطب مهم صنعت و تجارت كشور تبديل شود. 
معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به ضرورت لايروبي اروند و تبديل آن به مركز كشتيراني براي دو كشور ايران و عراق تصريح كرد: خوشبختانه روابط صميمانه اي ميان ايران وعراق وجود دارد و اين موضوع بايد از طريق مذاكره و پيگيري هاي مجدانه به نتيجه برسد.
در اين جلسه وزير نيرو، مديرعامل سازمان آب و فاضلاب استان خوزستان و تعدادي از نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي نيز مسائل و مشكلات استان بخصوص در حوزه آب و فاضلاب را مطرح كرده اند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.