«نشست بررسی نتایج برندسازی فاز اول پروژه منطقه آزاد ماکو» برگزار شد

«نشست بررسی نتایج برندسازی فاز اول پروژه منطقه آزاد ماکو» با حضور مدیرعامل سازمان، معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی، اعضای کمیته برندسازی مناطق آزاد و صاحب نظران و فعالان این حوزه در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست بابیان اینکه برندسازی بوجود آوردن هویت یا صنعت جدید در منطقه آزاد نیست و باید از داشته های فرهنگی، تاریخی، علمی و طبیعی برندسازی کنیم گفت: برندسازی لازمه توسعه پایدار و اقتصاد درونزا در منطقه آزاد ماکو است.

محمدرضا رستمی با اشاره به اینکه جریان برندسازی یکی از ملزومات مناطق آزاد است گفت: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اهتمام ویژه برای برند سازی در مناطق آزاد دارد و تدوین و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری در صنعت، سلامت، ورزش، هنرهای خلاق و گردشگری برای معرفی به سرمایه‌گذاران از اولویت‌های ما در سال جدید در راستای برندسازی مناطق است.

رستمی با بیان اینکه توسعه گردشگری یک ضرورت اقتصادی برای مناطق آزاد است، افزود: برندسازی در رویدادهای فرهنگی و تقویت برندهای موجود از عوامل اصلی جذب گردشگر است.

وی با بیان اینکه در گذشته مرکز بر روی توانمندی‌های باغداری، کشاورزی و دامداری بود و از ظرفیت‌های طبیعت‌گردی و بوم‌گردی کمتر استفاده می شد گفت: امروز باید علاوه بر توسعه این بخش‌های اصلی، مباحث گردشگری و بوم‌گردی را به عنوان یک امکان جدید مورد توجه قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست گفت: ظرفیت های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و طبیعی منطقه آزاد ماکو، به صورت بالقوه زیرساختی بـرای حضور در میدان رقابت جهانی گردشگری است و در این میان، تنوع اقلیمی، طبیعی، میراث فرهنگی و تـاریخی شگفت انگیز و کم نظیر این منطقه راه را برای ارتقا صنعت گردشگری هموارتر کرده است.

غلامرضا سلیمانی افزود: منطقه آزاد ماکو با دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و تنوع آداب و رسوم در شهرها و روستاهای خود از جلوه های نابی برخوردار است، بر این سازمان منطقه آزاد برای بهره مندی و استفاده از ظرفیت های گردشگری شهری و روستایی خود با تدوین برنامه های گسترده اعم از برندسازی در حوزه های مختلف گردشگری و برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های متنوع  درصدد معرفی هر چه بیشتر جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ماکو به شهروندان و گردشگران است.

سلیمانی با اشاره به اینکه برندسازی در محصولات منطقه نیز در اذهان مصرف کنندگان موجب تمایز تولیدات می شود گفت: در حقیقت یک برند و نام تجاری ذهنیت مثبتی در مشتری به وجود آورده و او را تشویق به خرید آن کالا می کند.

قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست گفت: تبدیل شدن مناطق آزاد کشور به مقصد گردشگری با برندسازی ممکن است و برای این منظور باید ارزش های معنوی و اقتصادی شناسایی شوند.
علیرضا نصیری با بیان اینکه برند سازی یکی از مهم‌ترین ابعاد توسعه است افزود: روی آوردن مناطق آزاد کشور به توسعه گردشگری رویکردی کاملا معقولانه است و در شرایط موجود تحریم ها، توسعه این صنعت بهبود اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق را به همراه خواهد داشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.