کارهایی که برای توسعه کشور انجام شده بی سابقه است

معاون اول رئیس جمهوری در اهواز گفت: اقدامات و کارهای زیر بنایی که در جهت توسعه کشور صورت گرفته بی سابقه است.


به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری سه شنبه در آیین بهره برداری از فاز یک طرح 550 هزار هکتاری خوزستان افزود: خوشحالم که در روزهای نخست ماه ربیع در خوزستان حضور پیدا کرده ام و باید بگویم که مردم این استان در مقاطع مختلف تاریخی بخصوص در دوران جنگ نقش مهمی داشته اند. 
جهانگیری با تاکید بر اینکه مردم کشور هیچگاه ایران دوستی خوزستانی ها را فراموش نمی کنند، گفت: در دومین روز از سفر به خوزستان فاز اول طرح 550 هزار هکتاری تجهیز اراضی کشاورزان افتتاح شد تا برای مردم و کشاورزان شهرهایی که از این طرح استفاده می کنند، اقدام موثری انجام شده باشد. 
وی افزود: فاز دوم این طرح هم هر چه زودتر باید اجرایی شود و شهرهایی که در فاز اول کمتر به آنها توجه شده نیز از این پروژه متاثر و بهره مند شوند. 
معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری پروژه بزرگی است، گفت: عده ای در خارج در تلاش هستند تا اینگونه کارها را بی تاثیر نشان بدهند و بگویند که نظام ناکارآمد است. 
جهانگیری با بیان اینکه ادعای این افراد این است که نظام مشکلات را نمی تواند حل کند گفت: اینگونه تحلیل ها خطاهای فاحشی است که منبع آنها اسرائیل و منافقان هستند. 
وی تاکید کرد: اشتباه آمریکا این است که به منابع اطلاعاتی غلط تکیه کرده است. 
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه منابع اطلاعاتی اشتباه، آمریکا را در مسیر غلط قرار دادند گفت: این منابع اعلام کردند که مردم قیام می کنند و جمهوری اسلامی جشن سالگرد 40 سالگی را نخواهد گرفت در صورتی که این مراسم را تا دو سه ماه آینده برگزار خواهیم کرد. 
جهانگیری با تاکید بر اینکه کارهای انجام شده در جهت توسعه کشور بی سابقه است، یادآور شد: کارهای زیربنایی زیادی شده است و با وجود مشکلات کشور طی این سالها از جمله تحریم ها و جنگ تحمیلی اما پیشرفت امور عمرانی کشور ستودنی است. 
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید با اتحاد و همکاری در خدمت مردم باشد، گفت: در این راستا اعتبارات ویژه ای هم اختصاص یافته است که از جمله آن مبلغ 10 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه کشور است که برای آب و خاک کشور و تحول در زمینه های مختلف اقتصادی درنظر گرفته شد. 
معاون اول رییس جمهور همچنین به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی کشور به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در اختصاص این اعتبارات عنایت ویژه ای داشتند و دولت تمام تلاش خود را به کار گرفت تا پاسخ مثبتی به اعتماد ایشان بدهد. 
جهانگیری همچنین به موضوع ریزگرد ها در خوزستان اشاره گرد و ادامه داد: وزارتخانه های جهاد کشاورزی و نیرو در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشته اند و امیدواریم موضوع ریزگردها در خوزستان با توجه به اقدامات انجام شده رفع خواهد شد.
معاون اول رییس جمهوری روز دوشنبه به همراه وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و رییس سازمان محیط زیست برای افتتاح چند طرح عمرانی از طریق فرودگاه آبادان وارد استان خوزستان شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو