افزون بر یک میلیون لارو ماهی از فرانسه وارد قشم شد

مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از واردات یک میلیون و یکصد هزار قطعه لارو ماهی از کشور فرانسه با هدف پرورش در شرکت تیاپ پران قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، هرمز امیری گفت: این میزان لارو ماهی توسط یک فروند هواپیمای باری بوئینگ ۷۳۷ در ۳۳ پالت روز یکشنبه از مبدا فرانسه در فرودگاه بین المللی قشم به زمین نشست.
وی ادامه داد: لارو ماهی های وارداتی پس از کنترل و ارزیابی بلافاصله جهت انتقال به شرکت تیاب پران قشم تخلیه، بارگیری و ترخیص شد .
به گفته مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم، بجه ماهی های وارداتی از کشور فرانسه پس از پرورش در شرکت تیاپ پران به شهرهای مختلف استان هرمزگان و استان های همجوار صادر می شود.
بنا به این گزارش، شرکت تیاب پران سال 1394 با مشارکت فرانسوی ها در روستای شیب دراز قشم به صورت (45 درصد سهم فرانسوی ها و 55 درصد سهم سرمایه گذاران کشورمان) راه اندازی شد.
بچه ماهی های وارداتی از کشور فرانسه به مدت 48 تا 60 روز در استخرهای پرورشی این شرکت نگهداری می شوند و با افزایش وزن آنها به پنج تا هفت گرم، به مزارع پرورش ماهی در جزیره قشم، چند شهر استان هرمزگان و استان های همجوار  صادرمی شوند.
جزیره قشم در جنوب ایران به عنوان یکی از قطب های مهم شیلات کشور توانسته 84 هزار تُن از مجموع 200 هزار تُن عملیات پرورش ماهی در قفس کشور براساس سیاست های برنامه ششم توسعه را به خود اختصاص دهد.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو