طرح جامع و چشم انداز 10 سال آینده فرش دستباف و صنایع دستی تدوین شود

رییس فراکسیون فرش دستباف و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه نیاز این احساس می‌شود که همه صاحبنظران تلاش کنند تا طرح جامع فرش دستباف و صنایع دستی تدوین شود و در این طرح جامع پیش‌بینی‌های لازم در زمینه رفع موانع پیش روی این هنر صنعت صورت پذیرد و چشم انداز 10 ساله آینده فرش و صنایع دستی در این طرح دیده شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، علی وقف چی در همایش سراسری فرش دستباف که در چابهار برگزار شد؛ افزود: پیگیراجرایی شدن قوانین مربوط به فرش دستباف هستیم و در این زمینه همه باید عنایت ویژه داشته باشند و اگر احساس می‌شود نیاز قوانین جدید داریم در اسرع وقت از ظرفیتهای مجلس شورای اسلامی استفاده شود.
وقف چی گفت: مجلس در زمینه فرش دستباف حمایت لازم را انجام می‌دهد و اگر پیشنهاداتی در رابطه با توسعه فرش دستباف و صادرات آن به سایر کشورها باشد مجلس حمایت‌های بیشتری صورت خواهد داد.
وی ضمن اشاره به تأثیر بخش خصوصی در حوزه فرش دستباف افزود: باید یک صدای واحد از فرش و صنایع دستی از بخش خصوصی شنیده شود و نیاز است که بخش خصوصی نیز با قدرت در این زمینه ورود پیدا کند و تفاهم نامه‌های لازم برای توسعه فرش صورت پذیرد.
رییس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس در ادامه گفت: مکاتباتی از سوی این فراکسیون با وزارت مسکن، راه و شهرسازی در زمینه اعطا زمین به مراکز استانها به جهت ایجاد نمایشگاههای دایمی فرش دستباف و صنایع دستی صورت پذیرفته که این موضوع از سوی دستگاههای اجرایی مرتبط پیگیری شود.
وی افزود: یکی از رسالتهای مرکز ملی فرش ایران شناسایی قالیبافان در سراسر کشور است و برای حمایت بیشتر از این هنر صنعت تلاش صورت پذیرد یک روز را به نام روز ملی فرش دستباف انتخاب و در تقویم رسمی کشور بگنجانیم و در زمینه توسعه فرش دستباف با حمایت‌های دولت و تلاش بخش خصوصی پیش برویم.
رییس فراکسیون فرش دستباف و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی به موضوع تحریمهای ضالمانه که بر علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده اشاره کرد و گفت: امروزه بحث تحریمها یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها برای ایران است و البته در عین محدودیتهایی که ایجاد کرده باید از این فرصتهایش به درستی استفاده کنیم.
وقف چی به نقش تأثیر گذار چابهار در توسعه مراودات تجاری اشاره کرد و افزود: سازمان ملل متحد چابهار را به عنوان یکی از شاهراهای مهم ارتباط جهانی می‌داند و ایجاد ظرفیت در این بندر مهم یک تکلیف ملی است و باید نگاه ویژه‌تری به چابهار صورت پذیرد.
شایان ذکر است، گردهمایی سراسری روسای ادارات فرش دستباف سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت با حضور علی ربیعی وزیرسابق کار و رئیس هیئت مدیره صندوق کارآفرینی امید و مدیران مرکز ملی فرش ایران در چابهار درحال برگزاری است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو