موزه آبادان مرمت می شود

مسئول مدیریت گردشگری و میراث فرهنگی آبادان از احیاء و مرمت فاز نخست موزه آبادان خبر داد.

به گزارش فرینا؛ محمد سیدی ضمن بیان این خبر گفت: مدیریت گردشگری و میراث فرهنگی این سازمان همواره در زمینه احیاء و حفظ بناهای تاریخی منطقه در کنار ادارات میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر بوده و بر اهمیت این موضوع تأکید فراوان دارد.

در همین راستا جمال عامری نسب رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان افزود: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای فاز نخست مرمت، بهسازی و تعمیرات موزه آبادان مبلغی بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان است که در جهت  ساماندهی فضای سبز، تبدیل فنس قسمت جنوبی موزه ، لکه گیری و رنگ آمیزی سالن موزه و اتاق های اداری تابعه، ایزوگام و تعمیر پشت بام ساختمان، تعمیر و ساماندهی نورپردازی داخلی سالن موزه صرف خواهد شد.

لازم به ذکر است موزه آبادان یکی از موزه‌های قدیمی ایران است که در سال ۱۳۳۸ و در دوره پهلوی دوم با مجموعه آثار ارزشمند تاریخی افتتاح شد. علی هانیبال طراح و معماری بود که با الهام از مقبره دانیال نبی در شوش، موزه آبادان را معماری و این بنای ارزشمند را از خود به یادگار گذاشت. این موزه که در محله بوآرده شمالی، ضلع جنوب غربی دانشکده نفت آبادان با وسعت تقریبی ۱۸۰۰ مترمربع و با همکاری شرکت نفت آبادان تأسیس گردید، در سال ۱۳۴۰ رسما مورد بهره‌برداری قرار گرفت و از آن زمان تا کنون نیز ازجمله نمادهای اصلی شهر آبادان محسوب می شود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو