خط پروازی البرز به کیش راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: با استقبال مردم از پروازهای مسافری فرودگاه پیام و تقاضای آنها برای مسیرهای جدید، پرواز مسیر کرج به کیش این فرودگاه نیز افتتاح می‌شود.


به گزارش فرینا به نقل از تسنیم، سعید زرندی با اشاره به اینکه مردم استان البرز یک خواسته 20 ساله برای راه‌اندازی فرودگاه مسافری در این منطقه داشتند، افزود: با حمایت وزارت ارتباطات، از خرداد ماه سال 96 اجرای این طرح با تغییر کاربری این فرودگاه و استفاده همزمان باری، آموزش و مسافری در دستور کار قرار گرفت.
زرندی با بیان اینکه نخستین پرواز مسافری این فرودگاه در 23 شهریور ماه امسال به مقصد مشهد مقدس انجام شد، گفت: موضوعی که برای ما در زمینه راه‌اندازی بخش مسافری اهمیت داشت، فرآیند کنترلی نظارتی برای فراهم کردن استانداردهای لازم بود که با انجام 280 اقدام این فرودگاه آماده خدمت‌رسانی به مردم استان البرز، غرب استان تهران و استان قزوین شد.
مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته تا چند روز آینده پرواز مسیر کرج - کیش از طریق فرودگاه پیام آغاز می‌شود و مدیران این فرودگاه با توجه به تقاضا برای سایر مسیرها نیز در حال مذاکره و هماهنگی برای افزودن مسیرهای جدید پروازی در آینده نزدیک هستند.
بر اساس اظهارات مدیران فرودگاه پیام، بعد از راه‌اندازی پروازهای دو روز در هفته که با استقبال و رضایت بیش از 90 درصدی مسافران همراه بوده، پروازهای این فرودگاه تا پایان سال به شش پرواز روزانه افزایش پیدا می‌کند.
بنابراین این فرودگاه با سالن ترمینال مسافربری 6 هزار متر مربعی تا پایان سال 98، 500 هزار مسافر جابجا خواهد کرد و تا پنج سال آینده این تعداد به سه و نیم میلیون نفر افزایش یافته و همچنین در آینده نزدیک با ساخت ترمینال یکصد هزار متر مربعی در فرودگاه پیام، سالانه 15 و نیم میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابجا خواهد شد.
گفتنی است، ایجاد شهرک ICT در منطقه ویژه اقتصادی پیام و حضور شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در این حوزه یکی از برنامه‌های در حال اجرا در این منطقه است که با توسعه فرودگاه مسافری پیام و همچنین اجرای برنامه‌های توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی پیام، این منطقه می‌تواند در آینده نزدیک به یکی از قطب‌های اقتصاد دیجیتال در کشور تبدیل شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو