منطقه آزاد بندر انزلی؛ یکی از مقاصد مهم گردشگری در استان گیلان

منطقه آزاد بندر انزلی یکی از مقاصد مهم گردشگری در استان گیلان محسوب می شود.

به گزارش فرینا؛ در ایام تعطیل و در فصول مختلف، فاز تجاری و تفریحی منطقه آزاد بندر انزلی (کاسپین) پذیرایی حجم زیادی از مسافران و گردشگران داخلی به این مکان است .
براساس مصوبه هیأت دولت در سال 75 منطقه وی‍ژه اقتصادی بندرانزلی در دو بخش جداگانه تعیین شد و در سال 82 منطقه ویژه اقتصادی انزلی به منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی بدل شده و در سال 83 نیز اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی مورد تصویب هیأت وزیران قرار گرفت و محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در سال 84 از طرف هیأت وزیران تعیین و ابلاغ شد که بر اساس آن منطقه آزاد انزلی در سه بخش و محدوده مجزای بندری؛ اداره کل بنادر و کشتیرانی استان ، شهرک صنعتی انزلی و محدوده منطقه ویژه اقتصادی سابق انزلی با مساحت 3200 هکتار خشکی و تا عمق 2 کیلومتر از دریا در طول 20 کیلومتر از حاشیه دریای خزر را شامل می شود .
در سالهای اخیر با استقرار هیات مدیره جدید و با عنایت و توجه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص بهره گیری از پتانسیل های طبیعی منطقه برای توسعه ی بحث گردشگری و ورزشی، پروژه های عمرانی ویژه ای برای این منطقه تعریف شده و ورود سرمایه گذاران به این پروسه ، روند اجرای این پروژه ها را تسریع بخشید .
در حال حاضر منطقه آزاد انزلی علاوه بر دارا بودن مراکز خرید و فاز تجاری، دارای مراکز تفریحی مختلف، رستوران ها و امکانات جلب توریست به این منطقه است .

مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی

مرکز تفریحات دریایی آقایان و بانوان منطقه آزاد انزلی پذیرای مسافران و گردشگران بازدیدکننده است، این مرکز در دو بخش بانوان و آقایان با دارا بودن امکاناتی از قبیل: کافی‌شاپ، سالن ماساژ، چترهای سایه بان با پوشش سقف کاهی، صندلی‌های آفتاب‌گیر، رختکن با کمدهای دارای قفل هوشمند، اتاق‌های تعویض لباس، دوش صحرایی، کف‌پوش چوب بلاست، فضای سبز زیبا، زمین والیبال، میز پینگ‌پنگ، فوتبال دستی و ... آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران منطقه است.
استقرار گروه‌های نجات‌غریق، هلال‌احمر، همیار پلیس و اورژانس در این مرکز تفریحی به‌منظور حفظ امنیت و رفاه حال گردشگران است. مرکز تفریحات دریایی منطقه آزاد انزلی به‌عنوان مجهزترین و مناسب‌ترین مرکز تفریحات دریایی شمال کشور در مرحله نخست در قالب دو طرح آقایان و بانوان در فضایی به مساحت 5.5 هکتار پهنه خشکی و دریایی در منطقه آزاد انزلی ساخته‌شده که بالا بردن ضریب ایمنی گردشگران در بهره‌گیری از مواهب طبیعی دریای خزر، توسعه ورزش‌های آبی ـ ساحلی در محدوده منطقه، بالا بردن سطح امکانات و تسهیلات قابل‌ارائه به گردشگران و ارائه الگویی مناسب از طرح‌های ساحلی ـ گردشگری در مناطق ساحلی شمال کشور ازجمله دلایل ایجاد آن است.

اماکن ورزشی

مجموعه ورزشی مرحوم سیروس قایقران برای برپایی ورزش های ساحلی نظیر والیبال، هندبال و فوتبال ساحلی و ورزشهای آبی و دریایی احداث شده است و اخیرا میزبان رقابت های تور جهانی والیبال ساحلی با حضور 26 تیم از 11 کشور جهان بوده است.
مجموعه زمین های شطرنج ساحلی منطقه آزاد انزلی از دیگر امکانات مجموعه ورزشی مرحوم قایقران است .مجموعه زمینها در زمینی به مساحت 300 متر مربع مشتمل بر 4 قطعه زمین بزرگ بازی در این مجموعه احداث شده است.

اتوبوس دریایی در مارینای منطقه آزاد انزلی

موج شکن و اسکله ی مارینای انزلی یک مجتمع بندری کوچک زیر مجموعه بندر کاسپین برای شناورهای سبک تفریحی و مسافری است.
اسکله مارینا بندر کاسپین امکان پهلوگیری 350 قایق مسافری تفریحی به صورت همزمان و کشتی کروز در این اسکله فراهم شده است .

فاز تجاری و گردشگری منطقه آزاد انزلی

اگر به خرید علاقه مند باشید فاز تجارت منطقه آزاد انزلی با وجود مراکز خرید بزرگ و قیمت های مناسب خرید لذت بخشی را برای شما فراهم می کند .
وجود بازارچه ی صنایع دستی و عرضه محصولات دستی استان گیلان نیز از دیگر جاذبه های خرید در این منطقه است.

آکواریوم و باغ پرندگان منطقه آزاد انزلی

بزرگترین مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم و باغ پرندگان کشور با سرمایه گذاری 30 میلیون یورویی و با سرمایه گذاری از کشور ترکیه در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است .
این مجموعه تفریحی و گردشگری در زیر بنایی به مساحت بیش از 10 هزار متر مربع شامل بزرگترین تونل آکواریوم کشور به طول 40 متر، شهربازی سرپوشیده، بولینگ، سینمای چند بعدی، سوییت های اقامتی و بخش تجاری و خدماتی است .
گفتنی است؛ منطقه آزاد انزلی با دارا بودن سالن های همایش در بخش دیگری از درون مجموعه در طول فصول مختلف سال میزبان نمایشگاههای تخصصی در حوزه های مختلف است و همچنین محل برگزاری کنسرت های موسیقی از خوانندگان مطرح کشور است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو