شکوهی ماندگار از دولت تدبیر و امید؛

فرودگاه بین المللی ماکو همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی رسما افتتاح می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به سفر رئیس جمهور در هفته جاری به آذربایجان غربی گفت: فرودگاه بین المللی ماکو و نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو رسما افتتاح و عملیات اجرایی آزاد راه بازرگان - تبریز نیز آغاز می شود.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه هر هفته سه پرواز در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه با هواپیمای 737 بوئینگ شرکت هواپیمایی آتا از فرودگاه ماکو به تهران و بالعکس انجام می شود، افزود: برقراری پروازهای روزانه در این فرودگاه از اهداف کوتاه مدتی است که تا پایان سال جاری انجام می شود.
سلیمانی توسعه امکانات مختلف برای این فرودگاه را در راستای ایجاد یک «شهرک فرودگاهی» در آینده عنوان کرد و گفت: سوخت گیری و لایتنینگ /سیستم روشنایی/ این فرودگاه نیز در آینده نزدیک انجام می شود.
وی برقراری پروازهای روزانه از فرودگاه، راه اندازی کارگو با توجه به بستر مناسب برای صادرات و راه اندازی پروازهای گردشگری ترکیبی با کشورهای همسایه علی الخصوص گردشگری مذهبی و سلامت را از جمله برنامه های توسعه ای این فرودگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن فرودگاه در مرز هوایی بین المللی،  مرکز سوختگیری هواپیما نیز احداث می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین راه اندازی مرکز تعمیرات تخصصی موتور هواپیما از جمله برنامه های توسعه ای فرودگاه ماکو بر شمرد و گفت: پیش از این فرودگاه به بهره برداری رسیده بود تا با پروازهای مختلف نواقص احتمالی آن شناسایی شود و طی هفته جاری و همزمان با سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی به صورت رسمی افتتاح می شود.
به گزارش فرینا، فرودگاه منطقه آزاد ماکو در خرداد ماه سال 1393 بصورت عملیاتی آغاز شد و اولین پرواز آزمایشی آن در دهه فجر سال 1394 انجام شد. این فرودگاه در مساحتی بالغ بر 500 هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحی آن برای هواپیمای ایرباس 320 است.
ترمینال اصلی فرودگگاه در زمینی به مساحت 8000 متر مربع با طراحی منحصر به فرد احداث شده که در کنار سالن ترمینال vip  قادر به پذیرش مسافران پروازهای داخلی و بین المللی است.
برج مراقبت این فرودگاه به ارتفاع 32 متر و طول باند پروازی سه هزار و 270 متر و عرض باند 60 متر است.
مجوز مرزهوایی این فرودگاه در مهرماه 97 صادرشده و پروازهای بین المللی بزودی برقرار می شود.
نخستین پرواز رسمی از فرودگاه منطقه آزاد ماکو 23 اسفند سال 1395 با حمل خانواده های شهدا به عنوان مسافر با هواپیمای بوئینگ 737 به سوی مشهد انجام شد تا فرودگاهی که در کمتر از 2 سال احداث شد، با استفاده از ترمینال موقت مورد بهره برداری قرار گیرد.
توسعه فرودگاه ها در آذربایجان غربی زمینه حضور بیشتر گردشگران و سرمایه گذاران را فراهم می کند و به رونق اقتصادی این خطه کم برخودارتر منجر می شود.
ارتباطات و دسترسی آسان نکته کلیدی در مقوله گسترش گردشگری بوده و از این رو وجود فرودگاه در شمال آذربایجان غربی برای شهرستان های همجوار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو