فرودگاه منطقه آزاد ماکو؛ رسما افتتاح شد

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: 124 میلیارد تومان برای احداث فرودگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو هزینه شده ‌و بر اساس دستور رییس جمهور پروازهای آن از مدتها پیش آغاز شده است.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در مراسم افتتاح پروژه های منطقه آزاد ماکو در سفر استانی رییس جمهور به استان آذربایجان غربی با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این منطقه به رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس گفت: احداث فرودگاه ماکو به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی منطقه آزاد ماکو در دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت و مراحل عملیاتی آن حدود دو سال انجام پذیرفته است که در نوع خود یک رکورد در سطح کشور محسوب می‌شود و حسب تدابیر ریاست جمهور بلافاصله هم در خدمت مردم شریف منطقه و فعالان اقتصادی قرار گرفت.
وی افزود: این فرودگاه دارای ترمینال مسافری به مساحت 6250 مترمربع، باند پروازی به طول ۳۲۷۰ متر و قابلیت نشست و برخاست هواپیمای بدنه متوسط از خانواده ایرباس ۳۲۰، پارکینگ هواپیما به مساحت حدود ۲۰ هزار متر مربع و امکان توقف همزمان دو فروند هواپیمای بدنه متوسط، برج مراقبت پرواز به ارتفاع ۳۳ متر و ساختمان تکنیکال بلاک (محل استقرار واحدهای عملیات هوانوردی) مجهز به سیستم های ارتباطی پیشرفته، تجهیزات کمک ناوبریDVORD / DME ، خدمات امداد و نجات فرودگاهی و تجهیزات و ماشین های آتش نشانی است.
مشاور رییس جمهور هم چنین تاکید کرد: فعالیت های توسعه این فرودگاه برای تبدیل شدن به یک شهر فرودگاهی و مرکز نقل و انتقال بار و مسافر ادامه دارد و سرمایه گذاری ساخت این فرودگاه تماما بر عهده سازمان منطقه آزاد ماکو بوده است.  
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه هم اکنون منطقه آزاد ماکو به یک تحول و مرحله ای بلوغ رسیده است گفت: در حال حاضر 5 راهبرد اصلی برای این منطقه در حوزه های کشاورزی، لجستیک، گردشگری، صنعت و تجارت تعریف شده است و در مجموع250 پروژه تا سال 1400 در این منطقه اجرا خواهد شد. 
وی ماکو و بازرگان را یکی از بزرگترین مراکز داد و ستد، کسب و کار و تجارت در کشور معرفی کرد و گفت: در کنار فعالیت های مبتنی بر صنعت و تجارت در ماکو اقدامات ارزشمندی نیز در بخش کشاورزی در ماکو  انجام شده است.
مشاور رییس جمهور افزود: افتتاح سالن ورزشی چند منظوره بازرگان و اقامتگاه ‌های بوم گردی در ماکو نیز در سفر رییس جمهور به استان آذربایجان غربی افتتاح شد. 
وی هم چنین از تاسیس 5 اقامتگاه بوم گردی تا پایان سالجاری و 30 اقامتگاه تا سال 1400 در روستاهای منطقه آزاد ماکو خبر داد. 
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم چنین با اشاره به توسعه فضاهای اقامتی در منطقه آزاد ماکو گفت: در این منطقه یک هتل 5 ستاره با 300 اتاق تا سال 1402 افتتاح خواهد شد. این هتل در فاز اول تا پایان بهار 98 حدود 20 اتاق و تا پایان سال 98؛ 80 اتاق را به بهره برداری می رساند. 
وی اظهار داشت: به‌زودی شرکت پتروشیمی پردیس آذربایجان نیز در ماکو با سرمایه‌گذاری 1.9 میلیارد یورو احداث می شود. 
لازم به ذکر است طرح ها و پروژه های منطقه آزاد ماکو شامل فرودگاه بین المللی ماکو، سالن چند منظوره ورزشی، نیروگاه سیکل ترکیبی و اقامتگاه بوم گردی منطقه آزاد به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح شد.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو