۲۰ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای سدسازی هزینه شد

وزیر نیرو در ماکو گفت: تاکنون افزون بر ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای سدسازی و احداث شبکه‌های زهکشی هزینه شده است.


رضا اردکانیان همزمان با سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان غربی با سفر به این شهرستان و با حضور در جلسه شورای اداری ماکو با تشریح اوضاع مدیریتی حوزه وزارت نیرو افزود: تاکنون افزون بر ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای سدسازی و احداث شبکه‌های زهکشی هزینه شده است.

اردکانیان گفت: از این رقم ۶ هزار میلیارد به سدسازی در آذربایجان غربی اختصاص‌یافته چراکه از مهم‌ترین برنامه‌های دولت توسعه منابع آب‌وخاک کشور است.

وی افزود: مقایسه حجم بارش‌های سال آبی ۹۷- ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از افزایش حکایت دارد گرچه حجم مخازن سدها کاهش دارد اما امیدواریم با استفاده صحیح از منابع آبی بر مشکلات احتمالی فائق بیاییم

وزیر نیرو توجه به احداث تصفیه‌خانه‌ها و شبکه فاضلاب شهرستان ماکو را از نکات مورد اهمیت دولت اعلام کرد و گفت: در کنار این مسئله موضوع آب‌رسانی به روستاها و تعریض خیابان امام ماکو نیز به عنوان مطالبات مردم این شهر مورد توجه دولت است هم چنانکه توسعه بهداشت عمومی و شبکه فاضلاب نیز در همین شهرستان موردتوجه دولت است.

اردکانیان گفت: هم اکنون ۵۰ درصد مردم کشورمان تحت پوشش شبکه‌های پیشرفته تصفیه آب قرار دارند و این مهم در مناطق مزی نیز باید به میانگین کشوری برسد چون شهرهای مرزی به مثابه ویترین کشور هستند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو