با دستور رئیس جمهور؛

با حضور وزیر نیرو بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو به بهره برداری رسید

بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو به ظرفیت ۸۰ مگاوات از نیروگاه سیکل ترکیبی یکهزار و ۶۰۰ مگاواتی این شهرستان با دستور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، با تکمیل فاز اول این نیروگاه ظرفیت تولید آن به ۱۲۰ مگاوات می رسد و در صورت اتمام پروژه، این نیروگاه با تولید بیش از یکهزار و ۶۰۰ مگاوات برق، توان صادرات و مبادله انرژی با کشورهای همسایه را پیدا خواهد کرد.
این نیروگاه با هدف پایداری در شبکه انتقال و توزیع برق در منطقه شمال غرب کشور، مبادله انرژی الکتریکی با کشورهای همجوار، پاسخ دادن به نیازهای روز افزون مصرف انرژی منطقه ناشی از گسترش صنایع و توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی احداث شده است.
ساخت این نیروگاه از سال ۱۳۹۴ با مشارکت ۷۰ درصدی کشور چین و ۳۰ درصد سهم داخلی آغاز شد که بخشی از آن / تیرماه سال جاری / در مدار خدمت رسانی قرار گرفته است.
این نیروگاه تا یک و نیم سال دیگر ۲۰۰ مگاوات و تا سه سال آینده ۳۰۰ مگاوات دیگر برق تولید خواهد کرد.
تا هفت سال آینده منطقه آزاد ماکو نه تنها نیاز داخلی صنعتی خود را تامین خواهد کرد، بلکه برای نخستین بار یک منطقه آزاد صادرکننده انرژی به کشورهای همجوار خواهد بود.
برای بهره برداری از فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو ۱۳۰ میلیون یورو هزینه شده و این نیروگاه تا سال ۱۴۰۴ با یکهزار و ۶۰۰ مگاوات به بهره برداری خواهد رسید که با این روند به یکی از بزرگترین نیروگاه های مرزی تبدیل خواهد شد.
عملیات احداث این نیروگاه، چهارم شهریور ۱۳۹۴ با حضورˈ استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو آغاز شده بود.
این نیروگاه برق دومین طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو است که با مشارکت سرمایه گذار خارجی در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری می رسد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو