تکمیل زیرساخت‌های ریلی و بندری در بندر چابهار ضروری است

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از باز شدن خط اعتباری 150میلیون دلاری از سوی کشور هند برای توسعه بندر شهید بهشتی خبر داد.

به گزارش  فرینا به نقل از ایرنا، بهروز آقایی افزود: هندوستان به‌زودی فعالیت خود را به‌عنوان اپراتور در بندر چابهار آغاز می‌کند که این امر رشد و توسعه اقتصاد افغانستان را به دنبال دارد.
آقایی گفت: هند قرارداد اپراتوری به ارزش 85 میلیون دلار برای تامین تجهیزات با ایران امضا کرده است و در این توافق علاوه بر اپراتوری هند در بندر شهید بهشتی چابهار، این کشور تامین کننده تجهیزاتی نظیر جرثقیل‌های 65 تنی در قالب BOT خواهد بود و این قرارداد بلندمدت است که بعد از اتمام مدت آن به ایران منتقل خواهد شد.
وی افزود: همچنین یک خط اعتباری حدود 150میلیون دلاری از سوی کشور هند برای توسعه بندرشهید بهشتی باز می‌شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک زیرساخت‌های بندری و تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری در بندر چابهار تا میزان 15 میلیون تن کالا در سال وجود دارد و فقط از نظر تکمیل راه‌آهن چابهار ـ سرخس و مسیرهای جاده‌ای با مشکل مواجه هستیم.
آقایی افزود: با همت جهادی و تخصیص به‌موقع اعتبار راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ سرخس تکمیل و جاده‌های کم‌عرض منتهی به بندر چابهار به بزرگراه و آزاد راه ارتقا پیدا می‌کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بابیان این‌که جذب سرمایه داخلی و خارجی، تکمیل زیرساخت‌های باقیمانده خط ریلی و بندری از ضرورت‌ها برای توسعه چابهار است، گفت: پس از تکمیل فاز نخست بندر شهیدبهشتی چابهار مهم‌ترین کار بازاریابی، جذب سرمایه‌گذار و ورود کشتی‌های مختلف است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو