اولین واحد خانگی تولید برق خورشیدی در منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری رسید

مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح‌های کلان توسعه زیرساخت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اولین واحد تولید برق خورشیدی (solar) در منطقه آزاد اروند در منزل یکی از مددجویان ساکن روستا به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فرینا، مجید رحیمی افزود: اولین واحد تولید برق خورشیدی (solar) در منطقه آزاد اروند در منزل یکی از مددجویان ساکن روستا به بهره‌برداری رسید.

رحیمی گفت: به‌منظور افزایش توانمندی خانواده‌های کم‌بضاعت و تحت پوشش نهادهای حمایتی و همچنین در راستای حفاظت از محیط‌زیست، طرح تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی در منطقه آزاد اروند پیگیری شد.

وی افزود: برق تولیدی این واحدهای ۵ کیلوواتی دقیقاً مشابه یک نیروگاه خورشیدی و در قالب قراردادهای خرید تضمینی وزارت نیرو به فروش می‌رسد.

مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح‌های کلان توسعه زیرساخت سازمان منطقه آزاد اروند بابیان اینکه در سیستم‌های تولید برق خورشیدی سنتی برق تولیدشده در خازن‌هایی ذخیره می‌شد و در ساعات تاریکی مورداستفاده قرار می‌گرفت، گفت: برق تولیدی این واحدهای تولیدی وارد شبکه برق می‌شود.

رحیمی افزود: مبلغ حاصل از فروش این برق که معادل چندین برابر مبلغی است که خانواده‌های کم‌بضاعت از نهاد موردحمایتی خود دریافت می‌کنند به‌حساب آن‌ها واریز می‌شود.

مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح‌های کلان توسعه زیرساخت سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پیرو موفقیت این پروژه، کمیته امداد امام خمینی (ره) توسعه و همگانی کردن این طرح را در چهارچوب وام‌های خوداشتغالی توسعه داده و در حال حاضر با پیمانکار پروژه قرارداد منعقد کرده است.

رحیمی افزود: با توجه به تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در منطقه آزاد اروند، طرح‌هایی که مولد ارزش بوده و درآمد پایدار ایجاد می‌کنند دارای اهمیت ویژه‌ای هستند.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.