حضور 110 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی ایران در کیش

نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی ایران روز دوشنبه با مشارکت 110 شرکت داخلی و خارجی و حضور مقام های عالی رتبه کشوری و لشکری در جزیره کیش گشایش یافت.  

به گزارش فرینا، همزمان با برگزاری این نمایشگاه بین المللی در جزیره کیش، کنفرانس بین المللی هوانوردی عمومی ایران با همکاری پژوهشگاه هوا و فضا و اساتید صنعت هوایی برگزار می شود. 
دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: امروز شاهد اتفاق بزرگی در جزیره کیش هستیم و برگزاری این نمایشگاه با حضور بیش از 110 شرکت داخلی و خارجی می تواند نشان از چشم انداز بسیار مناسبی برای صنعت هوانوردی ایران باشد.
بیژن بانکدار افزود: این نمایشگاه 16 سال پیش در جزیره کیش پایه‌گذاری شده و امروز با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه صنعت هوانوردی ایران شاهد نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران در جزیره کیش هستیم.
بانکدار ادامه داد: این نمایشگاه در وسعت 14 هزار متر مربع در منطقه آزاد کیش برگزار می شود و وسعت آن نسبت به آخرین نمایشگاه هوایی در کیش 10 درصد نیز افزایش یافته است.
وی یاد آور شد: برای کنفرانس بین المللی هوانوردی ایران که همزمان با نمایشگاه هوانوردی برگزار می شود، مقالات متعددی به دبیرخانه آن ارسال شده است که از بین 85 مقاله علمی 34 مقاله آن بصورت سخنرانی و 31 مقاله آن بصورت پوستر همزمان با برگزاری این نمایشگاه به علاقه‌مندان ارائه خواهد شد.

دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران گفت: نیروی هوافضا سپاه، نیروی هوایی ارتش، در نمایشگاه امسال حضور دارند که طی چهار روز از ساعت 14 تا 16 به همراه تیم زنبورهای بالتیک (6 فروند جت L39) و 7 فروند میگ 29 روسی نمایش هوایی برگزار می کنند.

وی پیش تر نیز گفته بود: تیم مذاکره کننده سوخو روسیه برای فروش هواپیمای سوخو 100 در نمایشگاه حضور خواهند داشت، نمایشگاه هوایی، اتفاق مهمی است که هر دو سال یکبار در ایران روی می دهد  و در واقع صحنه اقتدار جمهوری اسلامی ایران و تعامل با کشورهای دیگر است.

در این نمایشگاه قرار است از کپسول ایرانی حامل انسان به فضا رونمایی شود.

گفتنی است؛ نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران که از پنجم تا هشتم آذرماه سال جاری برپا خواهد، امروز با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران، ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و دست اندرکاران صنعت هوانوردی کشور رسما کار خود را آغاز کرد.
همزمان با برگزاری این نمایشگاه تیم‌های آکروبات از کشور های روسیه و لتونی و تیزپروازان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمایش های هوایی خود را در جزیره زیبای کیش انجام خواهند داد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو