با حضور مشاور رییس جمهور؛

اجرای فاز اول پروژه احداث راه آهن بندر امام ـ خرمشهر آغاز شد

با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و هیأت همراه، اجرای فاز اول پروژه احداث راه آهن بندر امام ـ خرمشهر در منطقه آزاد اروند آغاز شد.

به گزارش فرینا، این پروژه تاکنون حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا 18 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و برای آن یکهزار و 170 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده است.
پروژه احداث راه آهن بندر امام ـ خرمشهر، شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر را به خط انتقال راه آهن مجهز می کند، که اتصال دو شرکت فولاد جهان آرا و مجتمع فولاد کاوه از مهم ترین آنها است.
همچنین با اتصال این پروژه بندرامام خمینی(ره) به وسیله راه آهن به خرمشهر متصل شده و شبکه ریلی راه آهن سراسری از طریق شلمچه به کشور عراق متصل می شود.
ایجاد این خط ریلی موجب افزایش راه های ارتباطی منطقه آزاد اروند می شود و تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور و رونق کسب و کار در منطقه را به همراه خواهد داشت.
منطقه آزاد اروند با داشتن مرز خشکی، راه دریایی و هوایی دارای شرایط ارتباطی متنوعی است که با ساخت این خط ریلی امکان ارتباطی جدیدی برای منطقه ایجاد خواهد کرد.
گفتنی است، مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور افتتاح و کلنگ زنی طرح های تولیدی و صنعتی و پروژه های عمرانی و زیربنایی به منطقه آزاد اروند سفر کرده است. 
یادآور می شود؛ عليرضا جعفري هرندي معاون توسعه مديريت، اكبر افتخاري معاون توليد، صادرات و فناوري، محمود منزوی زاده مشاور امور بین الملل و ‌مدیر کل حوزه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور مرتضی بانک را در این سفر همراهی می‌کنند.
به گزارش فرینا، منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.
این منطقه همجوار کشورهای عراق و کویت بوده و با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.