بندر چابهار برای تخلیه ۲۰ درصد کالاهای اساسی کشور آمادگی دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر راهبردی چابهار در حال حاضر برای تخلیه ۲۰ درصد کالاهای اساسی کشور آمادگی کامل دارد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمدعلی موهبتی به همراه دین پرست معاون اقتصادی  وزیر کشور، بامری سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان چابهار و هیئت همراه از بندر شهید بهشتی چابهار بازدید کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه این بازدید افزود: بندر چابهار از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که ظرفیتش در سال‌های اخیر در این دولت از دو نیم میلیون تن به 8.6 میلیون تن رسیده و نیاز است توجهی  به بحث تامین بار برای بندر چابهار صورت گیرد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور دستور دادند که 20 درصد کالاهای اساسی و بار موجود در بنادر به حوزه چابهار منتقل شود و این بندر آمادگی لازم را برای تخلیه این میزان از کالای اساسی کشور دارد.

موهبتی با اشاره به اینکه بندر چابهار در بحث تحریم‌ها هم معاف است، تاکید کرد: علاوه بر اینکه جمهوری اسلامی ایران می تواند از این ظرفیت استفاده کند، حتماً کشورهای آسیای میانه هم از جمله کشور جمهوری اسلامی افغانستان نیاز به این بندر دارند.

‏استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همه کشورهای مورد نظر که دسترسی به آب‌های آزاد ندارند چشمشان به بندر چابهار است، ما امیدواریم بتوانیم اقداماتی انجام دهیم که در چابهار تسهیل‌گری شود و خدمات خوبی به همه تجار و کسانی که در حوزه ترانزیت و حمل و نقل کالا فعالیت می‌کنند ارائه، تا بتوانند از این ظرفیت خوب چابهار استفاده کنند.

 وی خاطرنشان کرد: چابهار زمانی جایگاه واقعی خود را به‌عنوان محور توسعه شرق پیدا می‌کند که تسهیلات و تخفیف‌های مبتنی بر دو فاکتور؛ زمان و هزینه برای جذب حداکثری کالا به این بندر تعلق گیرد‌.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو