دعوت مناطق آزاد از متخصصین حوزه گردشگری؛

مشارکت بخش خصوصی مسیر تحول گردشگری در مناطق آزاد

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر ضرورت مشارکت و همکاری بخش خصوصی در جذب گردشگران خارجی در مناطق آزاد تاکید کرد.

به گزارش فرینا، محمدرضا رستمی در جمع فعالان صنعت گردشگری کشور و در اولین نشست کارگروه گردشگری خارجی در مناطق آزاد که در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد گفت: دولت در حوزه گردشگری نیازمند مشارکت بخش خصوصی است و به تنهایی نمی تواند در این بخش فعالیت کند در واقع می توان گفت دولت باید موانع را از سر راه این بخش بردارد.
رستمی از اختصاص تسهیلات گردشگری 4 درصدی در اسفندماه سالجاری به گردشگران مناطق آزاد با مشارکت بانک مهر ایران اشاره کرد و گفت: در فاز اول اجرای این طرح برای 3 میلیون گردشگر تسهیلات در نظر گرفته شده است که در نظر داریم این آمار افزایش یابد. 
وی هم چنین به توسعه زیرساخت های گردشگری در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و افزود: هم اکنون به جز مناطق آزاد کیش و قشم که از عمده زیرساخت های مورد نیاز صنعت گردشگری برخودار در بقیه مناطق شاهد تامین و تکمیل زیرساخت ها از جمله افزایش میزان فضای اقامتی هستیم و این برنامه ها با جدیت دنبال می شود. 
معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ابراز امیدواری کرد تا خردادماه سال 98 بخش عمده ای از پروژه های در دست اجرا در بخش احداث مراکز اقامتی در مناطق آزاد به پایان برسد. 
رستمی با اشاره به اینکه برنامه های جذب و افزایش گردشگران خارجی در مناطق آزاد در دستور کار دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد قرار دارد گفت: مناطق آزاد دارای مزیت های قانونی از جمله عدم نیاز به روادید هستند که این امکان در سرزمین اصلی وجود نداشته و مناطق آزاد با همکاری بخش خصوصی می توانند آمار ورود گردشگران خارجی به کشور را به رقم قابل توجهی برسانند. 
رستمی بر لزوم کسب تجارب کشورهای همسایه در اجرای برنامه های جذب گردشگر تاکید کرد و گفت: مناطق آزاد با بهره گیری از این تجارب و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در تبادل گردشگران داخلی و کشورهای همسایه به یک الگو یا طرحی دست یابند تا در سال 2019 شاهد تغییرات محسوسی در زمینه جذب گردشگر در کشور باشیم. 
معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم چنین درباره تشکیل کارگروه گردشگری خارجی در مناطق آزاد گفت: این کارگروه با حضور اعضاء متشکل از معاونین و مدیران فرهنگی و گردشگری مناطق آزاد و فعالان بخش خصوصی و دفاتر خدمات مسافرتی و نیز نهادها و دستگاه های مسئول ایجاد شده تا نسبت به تدوین و اجرای برنامه های راهبردی برای جذب گردشگران خارجی تصمیم گیری شود. 
رستمی ادامه داد: این کارگروه نقش یک اتاق فکر را دارد تا از پیشنهادات اعضاء کارگروه و سایر فعالان صنعت گردشگری استفاده کافی را ببرد. 
یادآور می شود نشست کارگروه گردشگری خارجی در مناطق آزاد با حضور محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق، مدیران این معاونت در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و فعالان حوزه گردشگری کشور برگزار شد. 
نحوه فعالیت و تقویم زمانی کارگروه و بررسی گزارش نمایشگاه بین المللی گردشگری هلند ــ اوترخت در دستور کار این نشست قرار داشت. 
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو